Bäbisbak

Bäbisbak

Så fördubblades byn för en dag när det var lussebullsbakande mammor med barn på bygdegården. Underbart härligt med lussedoft och pepparkakor blandat med barnbus och skratt.
Dagen började redan klockan tio med bullbaket, snabbt spred sig doften av saffran, ur högtalarna av en gammal "bärbar" CD-spelare strömmade Carolas julsånger... Tror jag det var.
Så här på efterhand var det riktigt mysigt.  Och, visst är det härligt att alla vi som var där verkligen har världens bästa barn? TACK för en supermysig dag. Från morgon till middag.
Det är det som är så fantastiskt med mammor har jag märkt. Sammanhållningen, glädjen och förmågan över att man faktiskt kan prata om blöjor i över en timme utan o ens ägna en tanke åt att det faktiskt är blöjor vi pratar om :)
Värderingarna har verkligen förändrats.
Men igen... Tack för en härlig dag, god sallad, vackra, glada barn och härliga lussekatter...

Jag känner ett oförklarligt lyckorus.... Vill sjunga, dansa, skrika, pussas, kramas...Jag tror jag håller på att Spricka!

Kommentarer
Postat av: Lenita

Vilken härlig bild! Var kommer alla barnen ifrån? Shit vad många färskingar det börjar bli där hemma. Eller så är det bara så att man uppmärksammar det mer nu när så många nära vänner skaffat/skaffar kidz. Kul att du tittat förbi hos Tusan förresten. Puss och Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback