Gräsänka

Nu är det mörkt igen. Teo ligger i sin vagga och sover "middag", Jimmy är i Svenstavik o pysslar med sitt jobb. Lät som om jag blev ensammen hela kvällen ikväll, mycket att göra på vaktmästeriet. Hoppas man överlever, har börjat tycka det är trist o tråkigt att vara hemma själv, men sen när det är en massa folk här, ja, då blir jag ju trött för det då. Man är som man är.
Men: "Man får va som man är när man inte blev som man skulle"

Blir Pizza till middag ikväll, Jimmy har bråttomt iväg när han väl kommit hem och jag vill inte laga mat... Så mycket för den husmoran.
Är det ingen som har något snabbt o enkelt middagstips? Är less på pizza o tortellini.
Tror det är tredje gången på en vecka som vi äter pizza. Iof hemlagad sådan två ggr, och nu bortalagad. Men ändå. Vi hade ju sån där "matsedel" ett tag, funkade jätte bra så länge det funkade.... Säkert i fem dagar.
Måste nog införa en sån igen, ska fundera ut idag vad vi ska äta i morgon.

Har varit hos momma idag och bakat skorpor, längtar ännu mer efter julen när man är där.
Älskade, älskade momma!

Trött. Tom. Lugn.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm, snabbmat!..
Gott o enkelt är att slänga in en kyckling i ugnen, sköter sig själv - samma sak med fläskfilé, tar typ 20 min om du förstekt den lite.
Annars, gravad lax är ju redan klar, koka pasta till och släng på lite turkisk yogurt och solrosfrön.
Tjockpannkaka sköter sig också rätt bra själv.
Hämtpizza. ;) Vad meer..jag återkommer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback