I did some work

Har egentligen lust att sjunga en skvätt, men föddes tyvärr utan någon som helst uppfattning om vad en ren och fin ton är. Så jag håller kakhålet stängt. Till och med Teo verkar tycka att jag hellre ska prata än sjunga. Kanske helst av allt vara tyst.
Minns när han låg i magen och vi var inne på BB för koll... Tog CTG-kurva och lyssnade på hjärtat, det slog lugnt och fint... Tills jag började sjunga, då skenade hans puls iväg. Jag försökte ljuga och övertala alla andra om att han blev glad när han hörde min röst. Att han tränade olika häftiga moves där inne i rytmen (?) av min härliga tonsäkra sång. Så här i efterhand är motsatsen bevisad.
Min sångröst stjälper mer än den hjälper. Så, i det här huset sjungs inte vårt barn till sömns. Det är mer "somnar du inte nu så kommer mamma o sjunger"....
Appropå att sjunga. Var iväg på bönhuset idag för o lyssna på skönsjungade sångerskor. Alla tiders sång. Synd bara på prästen... Hon pratade om domsöndagen, förstog inte riktigt vad hon pratade om, men tydligen så gick man förr i världen gråtandes från kyrkorna den här dagen. Härlig tro.

Har förresten annars haft en hel del för mig, var till stan med mamma här om dagen, och just den dagen kom Teo på att han inte ville ha nån mat. Och absolut inte låtas amma. Jag trodde jag skulle spricka!
Nedrans rackadumbler så ont det gjorde en sväng. Mamma var till optikern en sväng, med mig i hasorna. Där fick jag låna en soffa i deras fikarum och truga i min lille herre mat. Trodde mina bröst skulle hoppa av mig o dränka sig i närmaste tomma mjölkförpackning ett tag, men det gick över tillslut.
Teo blev mätt och jag nöjd.
Köpte oss en ny bilbarnstol oxå... Maxi Cosi 9-25kg, en -06a, begagnad med knappt använd. Lycka.

Men höjdpunkten av veckan är att jag i lördags JOBBADE.... Vilken total LYCKA.
Kl.7-16, jag sken som en sol och var nog lyckligast av alla jobbande människor under lördagen.
Har inte jobbat- jobbat på fyra år, bara fått det där gröna kuvertet från F-kassan... Men nu äntligen, äntligen kanske jag kan få mig en lönespec för jobb JAG utfört- på riktigt. I lördags var jag inte en bidragstagande, sjukskriven, icke-nödvändig person. Jag var någon, en någon som faktiskt utförde ett jobb! Tänka sig.
 I lördags var jag behövd, jag fyllde en funktion. Vilken lycka.
Att vara sjukskriven i fyra år är en mardröm. Så alla ni som sitter o gruvar er, eller suckar över ert arbete... Tänk på att ni är förunnade arbetskamrater, arbete, förtjänad lön och ni uppskattar när helgen kommer. Men mest av allt. Ni har ett umgänge utanför familjen/hemmet och... Ni fyller en funktion.

Som sjuksriven 23åring blir man snabbt ingen alls...
Ryggvärk är en mardröm.
Så även fast att jag har mer ont än vanligt idag, och även fast att huvudvärken nästan tog död på mig i morse så var lördagen en stor dag för Mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback