Mamma Pappa Barn

Vaknade på en klart bättre sida idag än vad jag (mamma i familjen) gjorde igår. Vet inte vad som hänt med mitt morgonhumör, men det har gått från bra till sämre till nu ännu värre.
Igår var som sagt en fruktansvärd morgon då foten sattes ned på helt fel sida, alltid fint att kunna skylla på det.
Idag där emot så gick det bra och jag var artig o trevlig hela morgonen, klev upp innan resten av familjen, drog på mig den härligt mjuka o sköna morgonrocken från IKEA, studsade i min mintgröna fraggeltofflor och vandrade ut till tv-soffan. Låg där som en död sill tills pappan kom o dukade fram frukost. (Sa jag att jag äääälskar honom?)
Pojken i huset, det fyra månader gamla stjärnskottet låg fortfarande och sussade. Morgontrött pys.
Men runt halvnio började det att höras in ifrån sovrummet, pyret hade vaknat! :-D
Medan jag låg kvar i soffan och ojjade mig över ryggvärken studsade pappa Jimmy iväg o hämtade pyret, bytte blöja o pussade på.
Mina bröst höll på o dö, så dom var nog gladast av alla att mjölkmaskinen hade vaknat.
Teo har varit duktig o sovit hela nätterna sedan han var ca 2 månader, innan det sova han iof mest hela nätterna förutom ett-två depåstopp då det var matdags.
Nu ännu två månader senare så har han drabbats av otäcka drömmar och outmättlig hunger. Så nu serverar huset havregrynsgröt för fulla muggar. Mammas gröt. Havregryn o vatten, visst låter det som en riktig delikatess? För mitt eget psykes skull så brukar jag blanda i en liiiten nypa hemkokt äppelmos. Då tror iaf jag att det ska vara lite godare. Provade oxå med ersättning. Men vad är ersättning om man vet att det finns riktig bröstmjölk? Endast det bästa duger tydligen, för ersättningen totalt VÄGRAR han att dricka. Aja, bara pojken är mätt o belåten så är mamman o pappan nöjd. Han sover ju bra ändå.
Blir nog en 10-12h per natt, så, vem kan klaga?

Nu, så här en timme senare sitter Teo i sin babysitter och slår på sitt babygym.
Mamman sitter och skriver här o nu.
Pappan är på dagis och jobbar.

Och vädret?  STORM.
Nu tackar jag gudarna och karlarna som förut i sommras tog o sågade ner ett gäng stora tallar som stod här på gården. Annars hade de väl legat som plockepinn över hustaket nu. Har aldrig sett på maken.

Nu är det gröt-tajm!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, så du har också skaffat en blogg? Bra grejer de. Nästa gång du är inne i stan kan du väl höra av dig, jag har en hel påse med saker till Teo, vet inte riktigt vad de är men de är ju bara och slänga om ni inte har nån nytta för de. Mamma har ju slutat på Semper nu så hon rensade lagret, är lite Mam nappar och sånt, kanske bäst ni får de innan han växer ifrån allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback