Natti Natti

Natti Natti

Ja, nu är det natt i stugan. Har varit en väldigt lugn och skön kväll idag. Timmarna innan kvällen var mindre lugn men mer rolig! Har haft mamma-träff hos en av mammorna i mammagruppen. Mycket mamma blev det. Hemma hos den här mamman bjöds det på kaffe, te, saft, äppelkaka, dumlekakor, chokladrutor och allt var det var. Mätt o belåten på sötsaker!
Tack alla mammor för en härlig dag! Tiden gick fort... Så nu längtar vi efter nästa måndag så vi ses igen och bakar lussebullar och äter pastasallad!

Jag har börjat smälta det här med bilen nu, även om det varit som ett stort trauma för mig. Men. Än en gång fick jag min vilja av aluminium att vinna. Pjuh. För den här gången.
Jimmy konstaterade att det var andra gången på rad som han fått ge sig, så nästa gång vi tycker olika, då vette katten om jag kanske måste ge mig... Så länge det inte rör subban vill säga.

Har ringt och anmänlt oss till nix nu oxå, skönt att ha gjort det så här innan jul, då brukar det vara poppis att ringa runt o sälja saker o ting. Och jag som är så duktig på att säga nej, säger alltid ja om nån vill sälja nåt. Så jag har prenumererat på långkalsonger, nylonstrumpbyxor, strumpor, sming, bh:ar, böcker, piller av nå slag (?). Och dessa piller prenumererade jag på under tiden jag var gravid/ammade... Och dessa piller får man inte äta då. Så, det säger väl ungefär hur duktig jag är på att säga nej till saker o ting?
Men, nu är nix inkallade. Ändå så hann de ringa från Bonniers Barnbokklubb. Så... Ja. Om nån vecka kommer det böcker på posten...
Idag ringde nån tok och började förhöra mig om bussåkande. Så då tänkte jag att jag skulle morska upp mig o tala om att jag inte hade tid med nån utfrågning, men jag fixade inte det heller, utan visst. Visst skulle den unga damen i andra änden få ställa några frågor, jag åker ju ändå aldrig buss nu förtiden, så hur kul skulle jag vara att intervjua?
Helt plötsligt började DAMEN i andra änden att skratta... Och jag förstog. Att även om man är med i NIX så kan folk som Pekka ringa iaf. Och DRIVA med en stackars hjärndöd mamma som mig.
Men så här, här inne (pekar på hjärtat) så är det lite kul. (OBS! Internskämt, men kul ändå)

Jag har förresten bakat bröd ikväll. Så det blev härligt nyttigt bröd o lite te till kvällsfika! Mys!
Teo somnade lite tidigare idag än igår. Igår ville han vara vaken, och levde fadderullan. Skrattade, pratade och skrek. Haha, önskar än en gång att jag hade haft kameran redo. För där låg Teo i sing säng o skrattade medan hans pappa låg i sängen o våndades över att han skulle upp kl.7 idag... Inte bara våndades, utan han hade även hörselproppar och utanpå det hade han HÖRSELKÅPOR! Haha...

God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback