Pappa och Päronpuré

Så, ännu en dag till ända.
Hela dagen har faktiskt flytit på rätt bra utan nå större incidenter. Jimmy kom hem från jobbet runt tre, så då packade vi oss in i bilen för att åka på soptippen o tippa lite grejer, har inte riktigt kommit på än varför jag o Teo följde med? Hur kul är det egentligen. Aja, Teo fick ju sova en sväng o jag fick åka bil...
Världens snällaste pojk är det nog vi har. Tänk att alla får världens finaste barn, är det inte fantastiskt?
Jag vet inte om jag skrev det i förra bloggen, men Teo har börjat mummsat gröt. Idag bytta vi äcklig, klibbig gröt mot päronpuré, och då blev det minsann annat ljud i skällan! Slurp sa det.
 Nog för att han ätit den goda havregrynsgröten utan att säga något, men nu var det mer iver i ögonen! Jag hoppas bajsblöjorna luktar godare av päronpurén än av havregrynsgröten.
Rullar gör han oxå, från rygg till mage o sen från mage till rygg. Det är hans nya sätt att ta sig frammåt, bakåt och åt sidorna på. Helt enkelt ett sätt att flytta sig från punkt A till punkt B.
Men mest rullar han nog för rullandets skull, "utan varken mening eller mååål"  är det lisa nilsson som sjunger den låten? Eller är det en karl? Äh. Nu sjunger jag den iaf.

Ikväll var en stor kväll. Pappa och son var ensammen hemma. Själva. Mamman åkte på möte. SJÄLV.
Var borta i drygt tre timmar, kanske fyra? Ringde hem sjutusenfyrahundraåttiofemmiljarder gånger. Skickade fyrahundrafyrtiofyra sms och frågade hur det gick. Förutom det höll jag lugnet o hörde inte av mig mer än vad jag tyckte var nödvändigt.
Super-Pappan hade allt under kontroll. "I love you I love you I love you sooo, I dont want you to gooo..." Om texten på låten lyder så eller inte spelar ingen roll. För det är som med Lisa Nilsson, fast det är jag som sjunger, så även den där låten. I should be a singer/songwriter. Nån som vill anställa mig för en billig penning?
Åter till pappan och barnet. Kom hem runt tio och tänkte att det skulle iaf kunna vara liiite tandagnisslan (även om han är tandlös) eller att nån tår skulle rinna. Men icke. Där satt de två vackraste människorna vid bordet. En av dem hade ansiktet (runt munnen) full av päronpuré, och, det var inte Jimmy.
Teo smaskade i sig som aldrig förr, men mina bröst hade även dom längtat efter unge herr Teo, så efter "maten" fick han skölja ner med lite mjölk :-) Jag vill aldrig sluta amma. Underbara stund.

Oj, klockan tickar iväg o tiden rinner bort. Min nyduschade karl o jag ska nog lägga oss o sussa i nybäddad säng nu! Wohooo :-)

Puss o godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback