Tvist


L200, Mercedes, Subaru, Crysler. En stor bil, en tung bil, en bra bil och en dyr bil.
Den stora bilen (L200) hade Jimmy när vi träffades, men den var dyr i drift och inte riktigt en familje-dröm-bil.
Mercedes- låter flådigt, men det var, enligt mig, en kall och tung plåthink! Tack gode gud så dog och dödde den en dag i april. Poff så la den av, och Mercedes var ett minne blott. För ett tag iaf. Den är just nu hos doktorn på rehablitering för att sedan skuffas vidare till ett nytt hem. Någon intressent kanske?
Subaru- är bilen mitt hjärta klappar för. Underbara bil. Den är grå och lagom skitig, centrallåset funkar inte så för att låsa upp alla dörrar får man klättra som en jojjo, takluckan är ur funktion, stolsvärmen på passagerarsätet fungerar inte osv. En helt magnifik bil. Faktiskt. Den är dessutom fyrhjulsdriven, och det känns verkligen att man håller sig på vägen.
Cryslern- En lite nyare variant. En -99a rent av. I fint skick med sprillans vinterdäck. centrallåset fungerar och passagerarens rumpa kan hållas varm! Ingen taklucka som kan gå sönder, för det finns ingen. Dessutom är det stort lastutrymme. Den är luftig och fin. Drar inte så mkt, och är en disel. Precis som min karl vill ha det. Men.  Ingen 4wheelsdrive och...Det står "Nya moderaterna" på bakluckan. Bara det gör ju att man ska ha betalt för att köra den! Näe. Varken vi (efter många om och men) eller Plånboken vill så just nu.
Jimmy tänker comfort.
Jag tänker ekonomi.
En tvist helt enkelt. Att åka eller icke åka. Det är frågan.
Vi överla tidigare ikväll. Ekomonin segrade, Comforten kommer senare.

Har varit en snurrande dag. Teo har varit trött på morgon, så jag fick klippa mig medan han sussade i vagenen ute hos Ingela. Skönt att fräscha upp huvudet lite. Synd bara att det knappt syns. Knappt så jag själv märker det.
Sen susade jag och Jessica till Svenstavik, gick på ICA och en sväng på apoteket. Snurrade hem och väl hemma hade min karl kommit hem. Mmmm!
Vi kokade ihop lite makaroner och stekte oss nån köttbullen innan lusten att köra lite bil (crysler, som vi har fått haft på prov) föll herrn in.
Vi styrde vår kos mot farmor! Där fick vi fika o Teo massvis med pussar!
Det blev även förevigat när Teos 16åriga, estetiska, långhårige farbor bytte blöja! :-D
En helkväll helt enkelt.
Efter banangröt och amning ligger mini-boije i sin säng och sjunger medan större herr boije ligger o försöker läsa i samma rum! :-)

God Natt för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback