Vilken sömntuta!

Ja, ni läste kanske min lista över saker jag hade att göra... Och knappt en endaste sak har jag lyckats med. Teo pussade jag på så gott jag kunde under den korta tid han var vaken. Tänkte göra resten av sysslorna (förutom o bada han då) när han sov. Men sen tänkte jag om.
Jag la pyret i vagnen och gick till mormor en sväng istället. Tänkte att Teo skulle vakna efter ca 1h sömn så han fick träffa mammomma lite, men det tänkte inte han. Så jag tänkte att han skulle vakna efter ca 2h sömn, men det tänkte inte han. Efter det tänkte jag att han skulle vakna efter 3h sömn, men det tänkte fortfarande inte han. Så då gick vi hem och tänkte att han nog vaknar när vi kom hem. Men heller inte så tänkte han. För han är trött. Jääätte, jäääätte trött. Så han sover fortfarande... Han somnade strax innan elva... Och nu så kryper lite av paniken på. VARFÖR STÄDADE JAG INTE REDAN KL.11?! Nu har jag ju allt kvar. Boooring. Jag vill inte. Jag vägrar. Jo, men just ja! Jag har faktiskt tvättat lite kläder... Men det räknas inte idag. Sen så har jag städat lite ute... Men det räknas inte heller, för det stog inte på min lista!
Varför är det roligare att göra saker som man inte visste innan att man skulle göra?
Jag kan LOVA att om jag hade skrivit på min lista att jag skulle gå till mormor o hjälpa henne att skriva julkort och sen städa här ute så hade jag aldrig gjort det... Inte idag iaf.
I morgon ska jag prova med omvänd psykologi på mig själv. I morgon ska jag sova, äta glass och titta på film. Så. Nu får vi se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback