Långfredag

Jo, men visst händer det saker här i huset och i våra liv mest hela tiden, bara det att jag är så fruktansvärt dålig på att uppdatera.
Så när jag väl klistrat rumpan i soffan för att skriva, ja, då har mitt dåliga minne tagit över och jag minns inte vad vi gjort eller vad som hänt. Jag vet bara att det hänt...nånting.
Ingenting negativt så klart, för då skulle jag helt säkert komma ihåg det och sitta här ältandes.

Men vad vet jag då?
Påsken är här och vi har gjort påskfint. Storstädade sovrummet igår, putsade fönster, bytte gardiner, nya sängkläder och så klart en varsin kyckling på våra nattduksbord.
Hur spännande är inte det?
Blir så trött på mig själv, hur länge ska man ha gröt i hjärnan efter att ha haft en bulle i ugnen?

Jo, sen vet jag ju att vi börjat med babysim igen och att jag varit till ryggdoktorn.
Babysimmet var en riktig hit. Teo skrattade och plaskade. Sötaste Ante fick allas hjärtan att slå. Han kan även imponerande nog räkna till ett, och tala om att han även fyller ett i år! Vilket gryn! :-D

Hos ryggdoktorn konstaterades bara fakta. Hur kul är det att få på papper att man gått o blivit en tjocksmock? Haha, näe, måste -på riktigt- se till att gå ner i vikt. NU.
Fick iaf recept på smärtstillande, tack gode gud, eller, Dr.Sahlén för det.

Långfredag idag, dansmusiken ljuder från bygdegården och jag sitter i tryggt förvar hemma i soffan.

Blä. Måste gå o leta efter var jag kan ha glömt min inspiration och energi.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

aouch...jadu det här med gröt i hjärnan, det hänger fan i sig måste jag bekänna!...Jag får ofta känna mig senil...ja rent utav riktigt dement...tom folk i min närhet skrattar åt att jag ibland inte minns vad jag gjorde igår...det står liksom stilla...så Moa jag vet hur du har det men visst är det frustrerande..hehe! Kan ju uppmuntra med att det är inte VARJE dag det är såhär..*skrattar*...Hoppas ditt "huvud" hittar tillbaka snabbare än mitt ;) Glad Påsk!

Postat av: Sara

Inte lätt att få höra av andra att man har extra kilon som man bär på, sådant är så känsligt. Men han sa ingenting om ditt inre, för det är redan så vackert! Kämpa på vännen!

2007-04-07 @ 17:35:23
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback