Man-Machine

Min man, eller, i alla fall blivande, förhoppningsvis har gått och fått ännu en snurr åt det som sitter överst på kroppen fast under håret. Om jag fattat det rätt. Alltså: Hjärnan.
Nu är ju han av det manliga könet och dess benämning på ordet "hjärna" är jag ibland lite osäker på. Men hjärna får det bli, för ikväll.
En snurr som heter duga har han fått iaf. Det började stegvis för ungefär ett år sedan men jag kan ändå tycka att han hållt det lagom i schak. Tills för ett tag sedan.
Jag märkte det som mest då vi var i Höglunda för någon helg sedan, vi skulle till och sova men Jimmy vred och skruvade på sig o sa att han hade lite svårt att somna. Samtidigt log han lite så där klurig och tittade på mig. Mmm, mys var det första jag tänkte och skrattade lite tyst för mig själv... Fin i kanten som man är tittade jag tillbaka, log och sa med lugn röst "Jasså, vad är det då du ligger o tänker på?".
Åter igen flinade han... Sen kom svaret. SKOGSMASKINER!
Min karl låg och tänkte på stora, bullriga maskiner som kapar träd!
I'm so excited...
Så det var då allt började på riktigt kan man säga. Nu är klockan halv tolv, nästan mitt i natten. Och vad gör min karl? Jo, sitter i en maskin ute i ödet utan telefonkontakt, utan mig och garanterat utan en tanke på att det finns ett liv utanför dörren på skogsmaskinen. Sött.
Men visst älskar jag honom ändå, trots att han sitter där ute i sin man-machine.

Påsken har milt sagt stormat förbi, så pass snabbt att jag knappt hunnit märka att den varit här. Vi har haft tid tillsammans. Mamma-pappa-tid. Mamma-pappa-son-tid. Mamma-tid. Pappa-tid. Släkt-tid. En himla massa tid har alltså gått åt till o ha tid tillsammans.
En härlig påsk. Mycket god mat som har hjäpt min ovän Övervikt att övervinna min goda väns Trivselvikts motto och mål.
Men, på måndag börjar en ny vecka... Varför är det alltid måndagar? Jag byter. På onsdag är det ny vecka. Så det så. Det är jag och Pippi Longstocking, som hon heter på tyska.

Dags att knyta sig nu. I morgon blir det fina foton från babysimmet. Innehållandes scener från Bäbisarnas Baywatch och Badarkungen.

God Natt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med, på ONSDAG är det en ny vecka! :)

Postat av: Vem kan det vara?

Hörreedu, Longstocking skulle jag starkt tippa som engelska. Cyperidiotiskt

2007-04-10 @ 17:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback