obla-di obla-da


Jag skulle vilja skriva om hur lycklig man kan få känna sig.
Om hur livet har valt de vägar de gjort.
Om hur känslan är innombords, där allt man vill ha finns.
Om vilka ingredienser jag behöver till min lyckostund.
Om hur fantastiskt livet är.
Om hur glada vi ska vara över att vi har varanndra.
Om hur underbart det är att få vara småbarnsförälder.
Om hur det är att vara alldeles fjäderlätt av kärlek.
Om hur det är att vara...

I morgon är första dagen på min ensamman helg. Jimmy har fått jobb som skogsfarare och åker i morgonbitti o kommer hem på söndagkväll, sen är det jobb mån-fre enligt det vanliga schemat.
Blir lite kärlek på nära håll den närmaste tiden, men antagligen blir det mer kärlek på bankkontot den närmaste tiden. Inte helt oönskat faktiskt!
Det har sinat bra i den annars ändå rätt tomma bankboken nu på slutet, men kanske kan vi fylla upp den nu framöver.
Skogsjobb, dagisjobb, vaktmästeri har Jimmy att pyssla med.
Jag håller mig fortfarande hemma som mammaledig, men jobbar extra nån gång lite då och då, så det är alltid nåt!
Sen blir det pengar tillbaka på skatten, och valparna som ska ut i vida värden.
Kanske blir det en sommar på grön kvist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback