Jag ARBETAR! :-D

Det är faktiskt dags nu. Dags att ta tag i bloggandet igen.
Jag har inte varit in här sen sist, och hör o häpna så hade jag fått en hel del nya kommentarer från människor som inte lämnat ngt avtryck förr. Jag hurrar och bugar.

Kameran är laddad för en ny vecka, så då ska jag nog kunna dela med mig av lite godbitar från våran vardag. Det är precis vad våra dagar har förvandlats till. Den där Svensson-vardagen som jag alltid undrat över hur den ser ut. Men nu är det här, men med massor av mer färg än vad jag trodde en grå vardag skulle ha.
Våran vardag är full av färger, skratt och glada upptåg. Dessutom har jag börjat jobba.
Förstå nu. Jag har inte jobb-jobbat på nästan FEM ÅR! Och nu har jag ett vikariat på 80% där jag JOBBAR. Jag DELTAR och jag får LÖN.
Det här är rätt stort för mig. Jag jobbar inte extra någon enstaka dag. Nej, nej. Jag har ett SCHEMA och jag har ARBETSKAMRATER, jag har saker att UTFÖRA och ett ANSVAR att ta.
Och nu har veckan fått fem dagar, förut var det bara "en dag" oavsett om det var onsdag eller söndag.
Jösses, det är härligt att jobba!
Och en sak till... Nu måste jag ju komma i säng i tid, för jag har ett JOBB ATT GÅ TILL i morgon bitti!!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen!!
Kul att läsa din blogg! Vad skönt med jobb! man
behöver känna sig behövd av andra än de hjärtegull man har hemma åxå ibland.
Kram på dig!

Postat av: Sara

Va underbart för dig.. antar att det går bra? Tänk, samma här.. har inte jobbat på något år (även om det är självförvållat) och nu ska jag hugga i för fulla muggar från o med lördag! Iih.. :P

2007-08-27 @ 11:39:26
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Sara

Härligt att du har det bra. Men då får du inte glömma bloggen. Du har för övrigt blivit utmanad :-) Kram

2007-08-27 @ 21:03:05
URL: http://sascha.blogg.se
Postat av: Erika

Det är hundra år sen vi pratades vid o OJ vilken storkille han blivit! O så fin sen :) UUUUuuur söt. Hoppas ni har det bra.. Kramen.

2007-08-30 @ 20:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback