17,3

17,3 är det exakta gradantalet som infinner sig i luften runt mig och Teo för tillfället.
Brrr!
Vi som är van att ha runt 23 grader inne... Det är på snäppen till att vi, iaf jag, håller på att frysa ihjäl. Och i och med det så blir det automatiskt :"Teo, klä på dig, mamma fryser".
Jag trodde vi skulle sitta i soffan undern en filt och huttra ikapp o krama oss varma, men den planeringen hade inte min pojk för dagen.
Han springer glatt runt i sin gåstol och hasplar ur sig alla möjliga, och omöjliga ljud. Pigg som en lärka och glad som den gladaste! Tror inte han fryser...
Ringde till Jimmy för o höra hur man kunde få det lite varmare här i huset....
Vrida upp värmen? Done.
Lufta elementen? Done.
Stänga dörrar? Done.
"Ja, men sätt på dig ett par raggsockor då". Så, då var problemet med värmen/kylan löst. Raggsockor fick det bli, både på mig och Teo.
Tack älskling för det eminenta förslaget! ;-)

Försöker få Teo att bli lite intelektuell... Tänkte att han kanske ville läsa en bok eller nåt...  Men, näe, det var mycket roligare att tugga och slaska på musmattan istället. Så där har vi för tillfället hans intelligensnivå.
Jag tror till o med att han hellre pratar med den än med mig.... :-)

Har varit en rätt lugn vecka, Jimmy har varit hemma mån och tisdag pga magsjuka... Bläsch. Men det gick över nääästan lika fort som det kom. Så igår hade vi en riktig mysdag då vi bara låg i sängen och gottade oss o myste med Teo så det stog härliga till! Vilken energi-givar dag!
Å just det... Var iväg o red igår, första lektionen på ridskolan. Så här en natt efteråt så känns det som om hästen fortfarande är kvar mellan benen på en.... HUR kan man bli så OTRÄNAD?
Efter en kvart på hästen ville ridläraren att jag skulle använda mer ben på hästen jag red... Jojössesja, mina benmuskler tog ut sig totalt när jag klev upp på hästen! Och då använde jag ändå en stol för att ta mig upp...

Nu är det gröttajm här!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Söstra

Underbart att få läsa allt du skriver.
I LOVE YOU
Pussa Teo från moster :)

2007-02-09 @ 23:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback