Anja


Nu är det så här, att i det här huset bor tre personer. Idag tittade tre personer på tv, för det var ju lagtävlingen i VM.
Den ena personen sa att "oj, det här går nog fort". Och varje gång hon sa det, så hade hon fel. För då gick det sakta.
Den andre personen sa "äh, karlarna kan inte, det ska va Anja!", jag försökte övertala om att herrarna visst kan, men herrarna visade att de inte kunde som Anja.
Den tredje personen sa "naeeej" varje gång nån av de andra två personerna sa nåt.
Person nr.1: Jag
Person nr.2: Jimmy
Person nr.3: Teo
Så vi har bestämt oss för att aldrig ta sportkommentator jobb.

Jag minns första året med Jimmy. Han suckade när det var skidor på teve, för det var tråååkigt. Två år senare är det han som ställer klockan för att titta på, just det, skidåkning. Utför som slättförs.
Men inte nog med det.
Vi diskuterade flicknamn idag. Får vi en tös nångång så skulle jag vilja ha namnet Thula på henne, men herrn i huset opponerade sig lite lugnt, tittade på mig och sa "njae, men, jag tycker Anja jag. Det är ju fint det. Anja." ...Så nu har min billackerare kommit på att vi ska döpa vårat barn efter en utförsåkare.
Va sjutton har hänt?! Han visste ju knappt skilnaden mellan slalom o längd förut. Och nu nämner han namn o termer som om han vore född i ett par pjäxor!
Nog för att Anja är fint, inget sagt om det, kan nog tänka mig en Anja jag med... Bara Jimmy vet att man inte blir rik o berömd bara för att man heter som man heter.
Låter Anja Boije som en vinnande utförsåkare eller mer som en rödvinsdrickande poet?
Låter Thula Boije som ett flurigt litet yrväder eller mer som en finsk kulstöterska?
Jimmy tycker det sist nämnda.
Vi får se när det lider. Kanske blir det en Ingemar eller varför inte en Stig?
Förresten, apropå Stig... Stig Strand... Vad jobbade hans föräldrar med? Naturarkeologer utan fantasi?
Stig Strand. Min son ska heta Bänk Ad. Kommer antagligen inte bli nån framgångsrik fotbollsspelare.

Äh, nu lämnar vi namnen och skidåkningen för att gå över till helgen.

I fredags var det lugna gatan här i huset. Tittade nog på tv o fördrev tiden med ingenting.
i lördags tog vi oss en tripp till Svenstavik, pantade burkar, handlade mat, hälsade på jimmys bonusfarmor, bjöd in oss med armbågen och resten av kroppen på middag hos Micke o Linda.
Fick celebert besök av Höglundabor som hamnade i Kvarnsjö. Förste kartläsare Simon skulle ha fortsatt sova så kanske de hade hamnat rätt på första försöket.... ;-)
Men roligt att ha hit dom iaf! Blev mycket sagt och mycket skrattat. Tror ingen kan som han o hans bror, och icke att förglömma, Flin drog allt sitt strå till stacken han oxå.

Söndag o så, tiden går fort när man har roligt.
Har varit pulka, skidåkning och påhälsning idag. Jimmy har hunnit iväg på ett möte oxå. Hurtbulle där!
Men nu är det minsann ner med luvan och upp med täcket. God Natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback