Ljuva sovmorgon!

Ja, nu är det nog slut på tiden med ljuva sovmorgnar. Slut på det där med att ligga o dra sig o bara må gott. Vi mår fortfarande gott, men lite tidigare än förr. Nu ringer väckarklockan a´la Teo ganska precis klockan 07.30. Försökte göra en rövare, för att få mysa under täcken en liiiten stund till, vilket ogillades odet grövsta. Det fick mamma känna på. Han drog mig på ställen jag inte visste att man kunde bli dragen på, drog mig ihårt och pratade bara högre o högre. Jag kan inte annat än o skratta och mysa! Världens goaste skitonge!

Så nu har vi hunnit leka lite, ätit mycket, krupit, skrattat och pratat.

Vi var iväg och hälsade på på ålderdomshemmet i Åsarna igår, Teo gjorde succé! Alla de gamla tanterna vi träffade gick ifrån gråa och trötta, till trallande, lysande underbara människor! Och Teo stormtrivdes! Tänk vilken glädje ett litet barn kan skapa!
Det var iof inte bara de gamla tanterna som blev glada, personalen lika så. Jag tror inte jag höll han i min famn speciellt många minuter under den dagen! :-D
Karin fick vara förste barnpassare medan jag fixade med lite saker. Och det gick ju som en dans! Galant!
Teo tycker om sin Karin, och jag tror att Karin är rätt förtjust i Teo oxå. Men tyvärr Karin, han är upptagen. Han säger att han älskar Ada alldeles förmycket för att ens kunna se åt andra håll. Men sen viskade han lite tyst att... Jo, han tycker du är rätt da-da oxå. En liten tröst en snöig dag va´? ;-)

Vad mer då? Jo, var iväg o red igår igen. Och när man sitter där uppe, 1,5m över jorden så undrar (iaf jag) vad jag ska ha där uppe o göra.
Sitta ner i traven. Jag hade glömt hur jobbigt det var. Har ni sett en sackosäck hoppa studsmatta, eller kanske bungyjump, nångång? Jag har inte det, men kan tänka mig att det var ungefär så det såg ut.
Inte så ont i benen idag, men ryggen har sig allt lite träningsvärk!
Det ska jag fira med skidåkning, Karin-sälskap och kanske en kopp te... Eller kaffe om jag ska slå på stort.

Dags för bajsblöjebyte igen!

Ha en fin alla hjärtansdag nu!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Æntligen! 1 timme tills jag børjar jobba o før førsta gången på evigheter har jag tillgång till internet... JAG SAKNAR ER! Han har juh blivit så stor! Finns det inget stopp o væx du kan mata søtnosen med tills jag kommer hem? ;-)
Nu ska jag gå en timme tidigare på jobb varje dag så jag får følja med i eran blogg... =) Ska ge våran dator ett sista førsøk innan den på allvar åker øver balkongen också,så kanske jag snart har internet æven hemma.
Mina tankar var med er igår,æven fast jag ær lite bitter och emot alla hjærtans dag. Men finns det 2 som førtjænar all kærlek, så ær det du och Teo! Nu måste jag tyværr springa ivæg och servera chicken cashew, paneng och green curry... Du måste komma hit o hælsa på, du skulle ælska restaurangen och framfør allt vår friterade banan på dessert-menyn! ;-)
Jag tænker på er hela tiden och saknar er så det gør ont! MASSA KÆRLEK! /"moster Isabelle"

2007-02-15 @ 16:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback