Magsjuka

Måndag, snart tisdag. Det betyder att veckan har börjat och är på väg mot sitt slut.
Jag själv har fått en urusel start på veckan, antagligen var klockan 00.01 när jag vaknde inatt och kände att det började gå utför. Rusade på toaletten och pratade med proslinsguden.
Mår man illa, är gravid eller bara allmänt spysjuk så undanber jag er att äta varmamackor. Tvivale. Sen min graviditet kan jag oxå tala om att grynost är fruktansvärt att kasta upp, medan vattenmelon smakar ungefär lika både på vägen upp och på vägen ner. Men nog sagt om det nu, jag antar att ni fattat mitt budskap. Precis. Jag fick en släng av magsjuka.

Så här efter snart åtta månader med vårat pyre så har man börjat lära känna han rätt bra. Och när det kommer till sömn är han väldigt duktig på att visa att han är trött. Han kliar sig i ögonen och tittar på en med blicken "Ja, ska jag inte få sova snart, eller?!". Så då är det bara att stoppa han i säng.
Det brukar även gå att bara titta på klockan för o veta när det är dags. Klockan elva på förmiddagen vill han sova, och sen vill han ta sig en lur runt fem igen.
Idag räknade jag minuterna till att klockan skulle bli elva, så vi båda skulle få sova. Men idag missade Teo den tiden totalt, och var istället vaken till klockan ett då han o pappan åkte för att handla.
Han sov iof femton ljuvliga minuter på mitt bröst. Det var knappt jag ville andas, bara för att det var så mysigt. Tredje gången i Teos liv som han somnat i min famn, annars ska han va själv när han somnar. Så det är att njuta när han glömmer bort sig!

Hela eftermiddagen har jag tillbringat under täcket i sovrummet med dunkande huvudvärk och grova funderingar på hur jag ska få bort den, huvudvärken alltså.
Två alvedon senare och tre timmars sömn så var det som botat, nästan iaf.

Teo som har börjat krypa, gå och nu stå är det full fart på. Antagligen var det därför han glömde bort att sova idag, för att han hellre ville träna på att stå, klättra, sitta och sånna atletiska övningar.
Nu kan han från liggande, sätta sig upp själv. Han kan även mer eller mindre lägga sig ner oxå, utan att någon kroppsdel ska dundra i golvet. Fysiken är på topp.
Mitt hjärtas gryn ligger nu o sover för att ladda inför nya spännande äventyr i morgon. Ska nog sova vi oxå. 

God Natt.

Kommentarer
Postat av: jorrdu

hahaha, det här är roande läsning minsann! "Tvivale" är lätt dagens ord. Ungefär lika klockers som "är det inte sjukt så säg" remember? ;P Sen undrar jag vad grynost är? Har man inte IQ så det räcker till att öppna en dörr vid rådhuset så är det här sådan information som lätt går en förbi.

2007-02-13 @ 08:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback