Alanis Morisette

 Har tagit mig för att analysera en låt av alanis morisette...
I´m broke but I´m happy
Att vara mammaledig är inte samma sak som att vara på grönkvist.
Men ingen lycka är större än att få vakna och vara hemma med pyret.
Money or not.
I´m poor but I´m kind
Jag har hört talas om högre mammapenning än den jag har,
men jag kan va snäll ändå.
I´m short but I´m healthy
Kort men frisk ändå, eller?
I feel drunk but I´m sober
Varje dag med Teo är ett rus som inte finns på flaska,
och går heller inte att köpa för pengar.
I´m young and I´m underpaid
Ung med mammaledighet måste hon mena...
I´m tired but I´m working, yeah
Nä, varken trött eller i jobbartagen, men blir säkert trött den dagen jag ska jobba
Vill vara en bra mamma, men perfekt, finns det?
Perfekt är relativt.
I´m brave but I´m chicken shit

En fegis i, just för tillfället, en rätt mjuk förpackning


Undra just... Hon måste ju nästan ha varit mammaledig när hon skrev den låten...

Svårt att skriva ikväll... För jag har en hand i min ficka, den andra gör en high five...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback