En mamma förändras


Jag sitter i soffan plitandes på tangentbordet, Teo sitter i sin favorit gåstol och spelar musik.
Nyäten av gröt är han... Förstår inte hur mycket gröt som egentligen kan få plats i en så liten mage?
En portion = 1dl ....Teos portion kan gärna vara 2,5dl.... och på toppen av moset gärna lite vatten eller amma. Aja, är glad att han äter för han växer så det knakar!
Just nu önskar jag dock mig en nystädad bil, en något tyngre Teo och en lugn o skön biltur då han får sitta i sin nya stol och jäsa.... :)

Blev påminnd om o uppdatera, så kanske jag ska försöka dra mitt minne till ljuset och försöka minnas vad som hänt på sistonde.

Jag vet ju knappt vad det är för dag i dag, hur ska jag då kunna minnas vad som hände igår?! Måste försöka skriva varje dag, om än lite.
Idag blir det lite. Tror jag.

Igår gjorde jag ett konstaterande: Kroppen förändras efter en graviditet.
Jag som förr var snygg, slank, smäcker och bara så där lagomt oemotståndlig är nu inte längre något av det innan nämnda.
Förut fick jag på mig de kläder min kropp klädde sig i.
Förut glänste mitt hår i ljusets sken.
Förut var min hy glänsande och fin.
Förut var min mage kanske inte smal, men smalare.
Förut var min mage inte randig.
Förut var mina bröst mer, vad ska man säga, fasta?
Förut nös jag när näsan ville nysa.
Förut var jag inte mamma.

Nu förtiden så kommer min kropp i kläder som kanske inte klär mig, men som värmer mig.
Nu är mitt hår lite trött och min hy lite matt. Min mage är motsatsen till smal och slank. Den har även en ny...ja, en ny look helt enkelt.
Mina bröst är aningen, kan man säga trötta? De ser lite förkylda ut, helt enkelt: En aning hängiga!
Igår var jag kissnödig, sen nös jag. Då konstaterade jag att hur nära jag än hade till en toalett, så skulle man inte ha hunnit. Jag konstaterade oxå rätt snabbt att man INTE ska slarva med knipövningarna.

Tänk va mycket Teo gett mig ändå... Han har redan gett mig saker för livet jag aldrig kommer (kunna) glömma.
Han har gett mig allt jag inte hade förut. Allt det och lite till.
Men mest av allt ger han mig outgrundlig kärlek, kärlek utan gränser.
Alla mina "skavanker" är bara ett bevis på allt det underbara jag fått vara med om.
Och vet ni vad det bästa av allt är?
Jag börjar förstå att kroppen förändras, psyket förändras, livet förändras, mycket förändras.
Men tack vare alla dessa förändringar har jag världens vackraste familj.

Teo & Jimmy- Jag ÄLSKAR Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback