Energilös

Åkte precis på en dusk av trötthetsviruset. Vad hände? Var tog energin vägen?
Jo, det ska jag tala om. Jag kom på att jag skulle städa.
En riktig energi-dödar-tanke. Om det ändå vore så att det är tanken som räknas, även när det kommer till städning... Men jag har tänkt och tänkt, men det blir inge trevligare här i huset ändå...
Tanke kräver handling.

Var uppe med tuppen i morse, åkte till sjukgymnasten och fick med mig ett träningsschema hem. Det låter ju väldig elegant. Träningsschema.
Det låter som om jag ska kunna bli smal och slank, men i samma veva som man läser att det faktiskt var hos sjukgymnasten som jag fick schemat så kan man förstå att jag antagligen varken kommer bli smal eller slank. Hellre att jag blir rak i ryggen då.... För det är väl det som är meningen, att jag ska bli en rakryggad person med mindre värk. Hoppas verkligen att det ska hjälpa, för snart är det ohållbart.
Tänkte i min vildaste fantasi att min träning skulle gå ut på sit-ups och annan muskelträning. Så är icke fallet.
Jag ska stå som en liten profet här hemma på golvet och svänga lite lätt med armarna.
Sen ska jag ligga på golvet och försöka pressa ner svanken.
Efter de jobbiga grenarna så blir det till att sitta på en stol och försöka sitta på båda sittbenen och så rak i ryggen jag kan... I den mån jag orkar.
Låter som om det vore pice a cake o göra det hela. MEN. Så är icke fallet.
Jag har fått förklarat för mig att jag är något av en invalid. Invalid... Jag.... Jaha. Bit i sura äpplet.
Man kan förneka länge, men tillslut så ska man kanske förstå att jag inte, någonsin kommmer kunna göra samma saker som förr.... Att jag kanske aldrig kommer kunna jobba mer än 50%.... Att jag aldrig kommer bli ekonomiskt oberoende... Var den punkten kommer in i min ryggvärk, det vet jag inte. Men, om jag aldrig blir rik o berömd, så beror det nog på ryggen. Såja, nu känns det bättre.

jimmy slutade 12.30 idag, jag tyckte att det var så härligt underbart väder, så när han kom hem hade jag gjort fika o ordnat så att han skulle få åka ut på en liten jakt-tur. Min älskade karlakarl. Så i skrivande stund är han ute på sina skidor, insuper härlig, frisk luft. Kikar efter djur, kanske dricker han en kopp te och mummsar i sig en av mackorna jag gjorde. Jag hoppas han har det bra, för det är han värd. Min kärlek.

Teo sussar i vagnen. Han fick för första morgonen på myyyycket länge vakna utan sin mor vid sin sida, i morse var det moffen som fick pussa o snusa och rå om våra hjärtans guld.
När jag kom hem satt Teo nöjt i sin stol, nymatad, nyvaken och alldeles, alldeles underbar. Tack världens bästa moffen för det!

Jaha, nu har jag skjutit på städningen ännu några minuter, hann piggna till, men när ordet städning tog plats i min hjärna igen blev jag så där obotligt trött igen. Kanske jag ska låssas att jag gör nånting annat, än å städa när jag städar. Kan leka att jag leker kurragömma-med-saker och dammkorn istället.
Kör till.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Sara

Look good. Nej, good luck var det! :P

Postat av: Sara

Tack detsamma. Du skriver bra du med :) Sköt om dig. Kram Sara

2007-01-31 @ 17:13:09
URL: http://sascha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback