Kodak Moment

VARFÖR kan jag aldrig få ha kameran i handen med blixten uppfälld o klar när jag som mest behöver den?!
Sist jag behövde den som mest var i torsdagsnatt klockan tre.
Teo vaknade o gnissade lite, jag studsade upp, stoppade i han nappen som han lika snabbt spottade ur. Men så tänkte jag, att hans ljudnivå är ju inte så speciellt hög, och kanske han somnar om om jag låter honom vara ett tag. Så jag gick ut till köket för att hämta vatten. Hörde hur han gnissade på där i sängen, jag gick tillbaka, stoppade i nappen och la mig sen i sängen.
Sen började han om på ny kula, och vipps så studsade Jimmy upp ur sängen som en kanonkula. Jag undrade vad i jössenamn som flugit i karln.
Jag gnuggade mina något grusiga ögon och såg nåt som gjorde att jag var tvungen att gnugga än en gång.
Där står min halvnakne karl, endast iförd kallingar och drar i Teos spjälsäng?!
Jag frågade aningen chokad vad han höll på med, fick till svar att Teo skulle få eget rum.... Jaha, klockan tre i torsdagsnatt fick han sitt egna rum.
Gjorde en snabb titt ner i spjälsängen under min karls dragkamp mot trånga dörröppningar och höga trösklar.
Teo var tyst. Och antagligen minst lika chockad som hans mor. Av chocken somnade vi alla tre som stenar, och tjugo över tio dagen där på väcktes vi av telefonen.
Det var då när jag vaknade som jag förbannade mig själv över att jag inte tagit kort där på natten...
Men i mitt minne är det bevarat.
Och faktiskt- sen Teo fått sitt egna kryp-in så har han somnat utan ett minsta knyst, och sovit i 12h i sträck.
Snacka om att det är utvilade familjen i detta hus!
Teo somnar runt nio på kvällen och vaknar runt nio på morgon. Och i natt var jag inte ens upp o kissade- Det ni!

Var dubbelmamma i torsdags oxå... Teo på 7 månader och lilla V på 13 månader.
Småbarnsmor på riktigt. Och det var roligt, super roligt. 
Hade gruvat mig för hur det skulle gå när vi skulle ut på öppnaförskolan, men det gick som på räls. På vägen dit mötte C mig vid staketet och tog över de små liven. På vägen hem hade jag en i vagnen och den andra på styret. Jag klår alla i Let's Dance! I alla fall när det kommer vill barnvagns-vals...!

Idag besökte vi stora staden. Klädde på oss våra finaste gå-bort-badkläder, duschade håret och plaskade i barnpoolen. Teo njöt av varje sekund.
Jag hittade inte baddräkten i morse så jag badade helt enkelt i shorts och svart linne, varpå en liten tösabit ifrågasatte om det gick att bada med T-shirt... Och det går ju faktiskt, men hon tyckte det var bra konstigt.
A som hade sitt premiärdopp i en pool ska ha högsta betyg. Vilken tjej! Teos tjej. Han är kär i henne, med all rätt!

Slut för idag, tack för idag.
På återseende hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Rolig uppdatering! :)
Nästa gång vill vi också bada! :P

Postat av: Marina

Vad braa och rooligt du skrier Moa!! Skrattar gott =)

2007-01-23 @ 12:33:42
URL: http://www.nogg.se/thidoos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback