Små notiser

Norah Jones med tända ljus är en bra tröst en tung kväll.

För några dahar sen hade Teo lite svårt att somna om kvällarna, nån sorts separationsångest verkade det vara. Jag sa att han var i en fas.
Ibland sover Teo massor om dagarna, ibland mindre. Jag säger att han är i en fas.
Idag har Teo lärt sig säga mer "da-da" "ba-ba". Kanske är han i en fas?
Kommer hela Teos uppväxt att vara fylld av undanflykter med meningar  och ursäkter innehållande ordet "fas"?
Den dagen vi kanske kommer på han tjyvrökandes bakom knuten ursäkta det hela med att "han är nog i en "fas"? Eller när han blir tagen för att snatta... Kan man egentligen ursäkta allt med en fas?
Ursäkta mig för upprepande av ord, jag har hamnat i en fas.
Jag är en enda stor fas. En fasansfull fasad av olika faser.
Fas- Ett oerhört fult ord när man sagt/läst/skrivit det så här många gånger på rad. Man ska tydligen akta sig för att upprepa svenska ord allt för många gånger, man kan lätt komma på att det svenska språket är rätt... Fult? Näe, det svenska språket har nog bara hamnat i en fas.

Från det ena till det andra.

Hade fina och underbara middaggäster här i fredags... Syster E med bihang. (bihang läses med positiv klang, tack)
Fläskfilé, strips, bea och bäbistomater. (har blivit så känslig att det v ar nästan jobbigt att skriva bäbistomater... bäbis! Aja, små tomater.)
Blåbärspaj till efterrätt, made by me. MEN. Made by me, betydde även att det inte blev paj, det blev blåbärssoppa med smuldeg. Aja, smakade blåbär iaf.
Hade tänkt börja med nyttig mat... Syster E upplyste mig om att det vi ål (fläskfilén o det) var riktig GI-mat.
"Ät hur mycket GI du vill...!"
Vet ni vad GI betyder?
"Gör Inget- mat" Helt i min smak.
Älskar mina systrar.
Har jag förresten sagt att jag blivit moster? Jo, jag tror det... Men kan säga det igen. Har blivit moster.

Läser just nu Annika Lantz senaste bok, 9 1/2 månad. Jag gillar. Hon säger mycket klokt- och roligt.
Tack Kajsa för bra bok!

Nu är det snart filmtajm här i huset... Åter till kalla berget.

Teos mamma säger god natt, fortfarande med Norah Jones i högtalarna...

Kommentarer
Postat av: Sara

lånar gärna boken av dig! :)

Blev också lite ledsen över att det stod bäbistomater.. tyckte lite synd om tomatföräldrarna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback