Summa sumarum

År 2006 är förbi, kommer aldrig mer tillbaka, mer än i tal och minne.
År 2006 kommer aldrig att upplevas igen.
Men vad bjöd det gågna året på då? Massor och åter massor.

Förra året, alltså 2006, började med januari lika som detta år. Men.
I januari...
Då bodde vi fortfarande nere i "Holmströms", frös på mornarna och hörde råttor springa i väggen.
Då hade jag en lagom fast och fin kula på magen.
Då (18 januari) var vi på UL och tittade på Teo.
Då började Jimmy jobba på dagis så smått.
Då arbetstränade jag i Rätan.
Då sålde vi Jimmys älskade L200
Då köpte vi en mercedes, stor och tung.

I februari...
Då levde vi loppan.
Då slutade jag att spy och kunde tåla lukter bättre.
Då spelade Jimmy i Feejk (
www.feejk.se) så vi var på äventyr om helgerna.

Då körde jag fast med mercedesen i en snorhal backe.
Då saknade Jimmy sin L200.

I mars...
Då såg det ut som om jag skulle föda vilken dag som helst.
Då väntade vi på att få klartecken till o köpa hus.
Då frös vi om fötterna och inandades mögelluft.
Då klämde jag ner mig i pappas största täckbyxor och försökte åka längdskidor.
Då saknade Jimmy fortfarande sin älskling, men var något i chock över L200an.

I april...
Då fyllde Jimmy år.
Då var jag gigagogantisk.
Då var det påsk.
Då var vi bostadslös, för vi hade hyrt ut vårat hus.
Då hade Jimmy sorg i hjärtat, efter L200an.

I maj...
Då började Teo hota med att komma ut.
Då fick vi prov-bo på BB.
Då fick jag sprutor med kortison och brikanyl.
Då började jag förstå att vi skulle ha barn- på riktigt.
Då gick köpet på huset igenom.
Då krackilerade Mersan.
Då köpte vi Subban.
Då saknade Jimmy L200an.

I juni...
Då blev vi först bostadslös.
Då fick vi bo i hytta hos mor och far.
Då blev vi husägare.
Då förvandlades jag till en vandrande överviktig sjöko.
Då började renoveringen.
Då var det nästan tusen grader varmt ute.
Då blev vi FÖRÄLDRAR!
började livet.

I juli...
Då var jag fortfarande en sjöko.
Då var vi nyblivna husägare.
Då var vi lyckliga.
Då var vi glada.
Då var vi utvilade.
Då var vi allt man vill vara.

I augusti...
Då var jag fortfarande stor som ett hus.
Då började vårt hus att ta form.
Då hade vi haft besök nästan varje dag sen den 28juni.
Då var vi lika lycklig som i juni.
Då var varje dag lika underbar.
Då var det varmt.

I september...
Då var det älgjakt.
Då var det jobb.
Då var det älgjakt och jobb.
Då saknade jag Jimmy.
Då saknade Jimmy L200an

I oktober...
Då var det snö.
Då trodde jag det skulle bli massor med snö.
Då hände mycket med Teo.
Då var vi lyckliga.
Då levde vi livet så som man ska göra.
Då var Jimmy nära upplösningstillstånd pga saknaden till en riktig bil.
Då kämpade jag för Subban.

I november...
Då försvann all snö.
Då trodde jag den skulle komma tillbaka.
Då längtade jag till julen.
Då jobbade Jimmy massor.
Då var vi en underbar familj.
Då var det gränslös kärlek.
Då ville Jimmy köpa ny bil.
Då var Jimmy så desperat att han inte ens behövde 4hjulsdrift längre.
Då trodde jag min karl blivit tokig.
Då saknade han L200an- på riktigt.

I december...
Då kom det ingen snö.
Då fyllde jag år.
Då var det Lucia.
Då var vi på akuten.
Då hade Teo krupp.
Då föddes Ea Lucia!!
Då blev jag moster!
Då var det jul- utan snö.
Då var det +6,5 grader ute på julafton.
Då firade vi julafton här hemma hos oss.
Då var vi på skalet på juldan.
Då blev våran bil nerspydd.
Då blev det nyårsafton.
Då saknade Jimmy sin L200a.

I januari 2007...
Är vi ännu lyckligare
Är vi ännu kärare
Är vi ännu stoltare
Är vi ännu tjockare (fast utan bäbis i magen)
Är vi fortfarande ägare till Subban.
Är Jimmy fortfarande lite deppad över L200an.
Är vi i alla fall VÄRLDENS LYCKLIGASTE FAMILJ.

Tack till alla Er som varit med under 2006.
Och välkommen in, ni som följer oss under 2007.

Orkade ni förresten läsa allt? ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara

hahaha.. jag hoppade några månader! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback