17 obesvarade samtal

39,1 var Teo's temp ikväll när det var läggdags, ögonen glansiga och han helt slut. Vad är det för fel på våran pys? Jag vet att ett litet barn kan drabbas av många olika infektioner och virus på en väldigt kort tid, men jag vill veta vad för basilusker som gömmer sig i hans lilla kropp. I morgon blir det kontakt med BVC igen, hoppas att de kan ta lite prover o så. Jag är en sån där hypokondriker-mamma.
Säkert alla läkares värsta skräck, men sån är jag. Take it or leave it.

Har haft en skön kväll med kladdkaka, promenad och kortspelning tillsammans med Annica medan mina båda pojkar kojsade. Är nog dags för mig nu oxå att ta en dusch o hoppa loppan, är ju en dag i morgon oxå, och jag har en massa telefonsamtal att ta i tu med.
Har haft en paus från den yttre världen nu ett tag, stängt av ljudet på telefonen och lagt den ute i bilen. Så idag hade jag 17 obesvarade samtal, 14sms och 7 röstmeddelanden... Men som sagt, jag behövde en paus. Behövde få vara själv med mina tankar, inte höra någon annans.
Sån blir jag ibland. Den här gången drog jag till o med ur hemtelefonen. Man kan säga att mina batterier var slut, orken tröt och jag blev lite av en egoist som inte orkade med andra.
Jag tror inte ens att jag kan be om ursäkt för det, för jag behövde helt enkelt den här stunden.
Ibland är det tungt, även fast att man har det bra...

Nu ska jag orka med mig själv och min familj.

Kommentarer
Postat av: Anna

Helt rätt!!! Vad du är duktig Moa som stänger av innan det gått för långt.
Det kan ju som sagt bli lite för mycket, speciellt som en av dina underbara egenskaper är att du tar hand om alla andra också, du är en fantastisk vän.
Men nu ska du ta hand om er 3 och du får höra av dig när du känner att du har ork. Kanske ni vill följa på Bruksdagarna med bla kolbulle, Kingen och Riddarspel på lördag em i Ljusnedal, och våfflor på Djupvallens våffelbruk innan?
Kramar till världens bästa Moa med familj @>->---

2007-07-05 @ 08:25:30
Postat av: Anonym

Inte så snabb jag......men grattis till era framtidsplaner, glad för eran skull!!!
Hälsa Jimmy så mycket!!

2007-07-05 @ 11:55:48
Postat av: Anonym

Hmmm, namnet syns inte, men det var iaf Jonte som skrev grattis.

2007-07-05 @ 11:56:56
Postat av: Sandra

Tjejkväll låter mysigt, vet bara inte hur jag ska få tid över till nånting... Känner mig rätt stressad i ALLT just nu... Snart kanske jag är arbetslös oxå, vill inte det, vill vara kvar på ICA, trivs som fisken... Du är duktig du som kan stänga av! Själv lever jag i en byggarbetsplats... Buan kanske är där jag kan stänga av för en stund =) Kram, saknar dig!

Postat av: Sara

Tack så mycket Moa, det var fina ord som du skrev. Jag är inte så bitter som jag låter, det var alkoholen och gå-hem-ensam-effekten som talade. Jag har ju faktiskt gått ner en hel del. Jag promenerar typ varje dag i rask takt, verkar vara det rätta för mig. Jag hoppas att din fina son blir frisk och pigg snart! Du har en fantastisk, liten familj! Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och skratta lite åt mig själv, det är det bästa med självdistans... Ha en bra helg. Kram

2007-07-07 @ 11:16:24
URL: http://sascha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback