allehanda husbestyr

Pysen är fortfarande tussig, snorig och hostig, men febern börjar ge med sig som det verkar. Men det har tagit på honom att vara sjuk, hans som redan var så liten och lätt är nu ännu lättare, så grammen går mer ner än upp. Ändå äter han som en häst, när jag ringde sjukvårdsuppl. här om dagen så frågade de om hur och vad han ätit under dagen, och när jag berättade så skrattade hon och sa att ja, aptiten är det då inget fel på! Och det har hon helt rätt i.
Men jag vill ändå att han ska gå upp i vikt och inte ner...
Dessutom har han sovit lite halvtrassligt nu i några dagar, kommer inte riktigt till ro, och med fulla näsan av snor blir det ju inte lättare. Mamma o pappans pys.

Igår var Teos kusiner här och lekte, underbara barn! Vi var ute på gården och lekte med plastbåten, kokade gräs-soppa och var ute med hundarna. Selina fick ha både Asta och Egon, och skötte det med bravur!
När Tuvan sen somnade i vagnen passade jag, teo och selina på att gå till affären, där tog vi oss en glass och mådde gott! Nästa gång är det Tuvas tur för promenad och glass!
Älskade, älskade barn!

Idag är det lugnt o skönt i stugan, jvärldens bästa momma var o hälsade på över en kopp kaffe tidigare idag, och myste med Teo så klart. Sen så har jag passat på att fixa det sista i sovrummet, gjorde en ordentlig städning där igår, dammade väggar som tak, tvättade fönster, dammtorkade, vädrade sängkläder o gardiner, dammsög o torkade golven, så nu finns där minsann inte många dammkorn!
Idag var det Teos rum som skulle få sig en omgång, måste försöka få till det lite mysigt... Men det är ett så stort rum för så lite saker. Men lite tavlor och sen några mysiga lampor till hösten ska nog göra susen! Det är klart att jag skulle kunna häva alla pysens leksaker inne på hans rum, så skulle det kanske inte vara lika tomt, men jag har hellre dem i vardagsrummet så att man kan göra saker samtidigt som han leker...

Ja, två rum klara, nu är det bara resten kvar...
Så har vi bygt oss en ny bro oxå, den är inte riktigt klar än, Jimmy har stora planer som det ser ut.
Och igår köpte vi ny färg till huset, så nu blir det måla av!
Sen är allt klart... Eller?
Blir man nånsin klar med ett hus? Känns inte riktigt så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback