blask

Jag ska ta o rycka upp mig i bloggandet efter helgen, men just nu blir det bara en snabbis här inne.
Hlea veckan har varit fullspäckad av saker, har hunnit med att träffa Annica B, Henna, Svärmor, Kajsa, syster C, Karin, Annica J, Sandra, Issa, Fia, Veronica och Albin. Å säkert finns det fler... Men som sagt, har haft en vecka med lite rörelse och vettigt meningsutbyte! Jätte kul har det v arit! Men det har blivit lite sömn efter långa dagar, så nu i helgen ska det bli skönt att bara få vara hemma! Vi hade ju bestämt oss för att åka på semester, bara jimmy o jag. Sen kom vi på att vi skulle åka på Garvsyra, å sen hålla oss om kring här i närheten ändå. Men så fick vi inte två platser breve varann, så då avbokade vi det och bestämde oss för bio och en natt på hotell istället. Men så gick det ingen bio som jag ville se, så då hoppade vi bion och tänkte hitta på nå annat å sen sova på hotell. Men då tyckte vi inte att det var värt att sova en natt på hotell- i östersund. Så då tänkte vi att vi skulle sova i Ångsta och handla lite i morgon istället. Men då kom vi på att vi kunde ju lika gärna köpa det vi behöver idag, och sen sova hemma. För det är ju bäst att vakna i sin egen säng.
Så från att ha drömmt oss bort om ett litet äventyr så hamnar vi ändå här hemma, haha. Och vi ska ta oss långa sovmornar, om vi kan. Sen ska ingen av oss lämna gården. För i helgen är vi barnfri, så då ska vi bara ha varann, städa och göra ordning både ute o inne.
Just nu är huset STÖKIGT, för jag har varit i städ-strejk. Jimmy sa vid ett väldigt svagt ögonblick att "du har ju bara Teo". Den meningen kan man tolka på olika vis, jag på mitt. För i det ögonblicket kändes det som om Jimmy var helt ovetandes om att ett hus måste städas och kläder tvättas, barnet matas osv. Så efter den meningen har jag BARA varit med Teo, och de ovanstående som vi hunnit med att träffa!! Jätte kul har det varit, men huset ser som sagt ut där efter oxå... Haha.
Så mycket vänner jag träffat den här veckan har jag knappt träffat på flera månader!
Men, men, nu är våran kärlekskarusell igång igen, så i helgen blir det att MYSA och NJUTA! och... STÄDA! :-D
Pysen ska ju vara hos farmor from idag tills på söndag, och jag har redan saknad i mamma-hjärtat. Jag o Jimmy låg o pratade förut idag, och jag frågade om det blev förjobbigt, kanske vi kan hämta Teo i morgon bitti då?
Han skrattade åt mig... Jag blev lite förnärmad, försökte förklara att Teo säkert kommer att längta ihjäl sig efter mig, och det vill jag ju inte att han ska behöva... Då skrattade han ännu mer, å gav mig en puss... Sen skrattade jag lite jag oxå. För Teo kommer nog inte sakna mig en sekund heller, för uppe på Kullsta gård händer det alltid nå spännande!
Jag lider av fruktansvärda mammasyndrom.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Lider av samma mammasyndrom som dig. Lillen har varit borta i 19 timmar nu och jag håller redan på att längta ihjäl mig. Men måste samtidigt erkänna att det är skönt att få vara på två oxå. Kram

2007-07-20 @ 15:37:02
Postat av: syster E

Hej Hej! Minns du mig (oss) lite har du väl träffat oss också eller??? men vi kanske är så små så vi inte syns??? eller att du inte minns???? ja ja love you anyway!!! det var länge sen vi träffades nu eller hur :9

2007-07-21 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback