Jag friade- och han sa Ja!

Ja, mycket har det hänt medan tiden för att sitta här o skriva är knapp. Det är nånting mest varje dag.
Men för att spola tillbaka tiden lite, så kan vi börja med helgen som började med fredagen den 15 juni. Förhoppningsvis blir den dagen en dag vi aldrig glömmer, jag o Jimmy alltså.
För det var då på kvällen som det blev bestämt att vi ska gifta oss!
Efter att ha barn, hus, hund och en hel del annat tillsammans, men ingen ring på fingret, tog jag och gjorde något åt det!
Fredagen den 15juni spelade Smalare än Thord på scenen i Höglunda. Jag o Jimmy hade fixat både biljetter och barnvakt, och vi var rörande överens om att det här skulle bli en kul kväll, men han visste inte hur kul den skulle bli egentligen.
Thord började spela, och i samma tempo som musiken öste på, öste mitt hjärta i samma takt. Jag började bli nervös!
Jag o Jimmy kramades, och jag lyckades spela totalt oskyldig till allt som komma skulle. Men. Så stannade musiken av, Thord började prata om att det var en speciell kväll och att något speciellt skulle ske. Då slog det lock för mina öron, tror det var hjärtat som studsade upp så att jag för ett tag blev döv. Men uppfattade ändå på nå vis att det var nu jag skulle upp på scenen.
Tittade lite lurigt på Jimmy och gick sen upp mot ljuset. Herregud! Vad har jag gett mig in på?!
Aja, väl uppe på scen så fanns där ingen väg tillbaka, nu var det Jimmys tur. Upp på scenen kom han. lagom sammanbiten i ett svettigt försök att se så oberörd ut som möjligt. Well, mission faild.
Han såg ut ungefär som en tre åring som är hos tandläkaren för första gången, och har lovat sin mamma att vara snäll och inte skrika.
Jag å andra sidan såg ut som en duracell-kanin vars ögon snurrade runt i samma takt som hjärtat slog. Jaha, då stog vi där då, då var det bara dags att få ur sig det man vill säga. Ni vet, hur mycket man älskar varann, hur livet tillsammans är så underbart, vilken fantastiskt människa han är, att jag vill leva mitt liv med honom och ingen annan. Ja, ni förstår, allt det där man säger.
Men jag fick lite av hjärnsläpp och tror inte jag nämnde något av det. Istället berättade jag hur svårt han kan ha med o komma till skott när det gäller vissa saker, som tex. städning eller, ja, förlovningen oxå för den delen.
En part av det jag sa vet jag var "Men när det tog slut på kalsonger i förrigår, då dammsög han faktiskt". Punkt.
Och på slutet kom "Jag är ju rätt kort, så jag behöver ju inte gå ner på knä, men Jimmy, vill du gifta dig med mig?"
Och sen brast rösten, tårarna strömmade både på mig och Jimmy när vi kramade om varann, och i bakgrunden hörde vi Thord säga "Jag tror det blev JA!".
Och det blev det, så nu är vi förlovade och väntar på bröllopstider! :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

åhh, vackert värre! Vad härliga ni är!! Grattis igen! Modig du är Moa!

Postat av: Erica

Men åh!!!!fick en tår i ögat för jag blev så rörd...=) förstår hur ni känner...*ler finurligt*
Visst är det underbart när man hittat de rätta?!

2007-07-04 @ 23:57:43
Postat av: Sophie

Men MOA!! Du är min idol!! Jag skulle aldrig våga mig på nåt sånt = )
STORT GRATTIS!!!
Kramar!

2007-07-17 @ 11:22:59
URL: http://missfih.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback