Teos ordbok!

Äntligen har Teo varit frisk FEM dagar i rad! Ingen feber, ingen hosta, inget gnissel. Bara en sprudlande glad liten pys! Så himla skönt att han är sitt gamla jag igen!
Idag blir det en lugn dag hemma, efter gårdagens rännande kan det vara skönt att bara få sitta hemma, leka inne och kanske hinna pyssla med lite småsaker.

Var till Kajsa igår på ta-vad-du-vill-ha-fika. Hon hade rensat ur sin garderob och gav bort MASSOR av kläder, så jag kom hem en väska full av kläder lyckligare. Tack Kajsa!

Teo har ramlat tillbaka lite i utvecklingen nu när han varit sjuk, han går inte lika mkt längre, några enstaka steg. Lilla kroppen har ju inte orkat träna de sista veckorna. Men istället för att gå har han börjat prata desto mer!
Jag, pappa o Teo åkte upp till buan för några dagar sen, Teo satt i baksätet vänd mot skuffen, och där satt Asta.
Så när vi kommit en bit o jag o pappa blev tysta så hörde vi i baksätet en liten röst säga "Hej Asta".
Men, vad? Jag o pappa skrattade så att tårarna rann, det lät så himla gott med den lilla rösten som pratade i baksätet. Dessutom så var det ju faktiskt en två ords mening!! Om jag är stolt, haha, jodå! ;)

Så till pysens ordbok hör nu:
Mamma=mamma
Pappa=pappa
Lampa= lampa
Ajaj= Aj aj
Boll=boll
Heej tatta = Hej Asta
Takto= traktor
A dett = har du sett
Titta=titta
Heej = Hej
Allå= Hallå
Heddå = Hejdå
Stoo-duen= Stor tuppen (stortån)
Brrmbrrm= Bil
Vov vov= Vovven
Dera = Mera
ack-ack= Tack tack

Och sen är han en hejjare på att ge vanliga pussar o slängpussar!
Mammahjärtat har smält- för länge sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback