uppdatering

Som jag har längtat efter riktigt regn och massor av åska! Men aldrig kommer det, några få lätta droppar som knappt gör avtryck på fönstren, och de dropparna klarar jag mig lika bra utan.
Jag vill ju ha dunder o brak! För mig är det halva tjusningen med sommaren, att få sitta inna o se hur det lyser upp av blixtar och hur det dundrar i luften, och som sagt... Smattret på taket å de stora dropparna mot fönstret.
Den här sommaren har varit helt utan allt det, förutom änglapisset som droppar ner lite titt som tätt.
Och kylan har oxå hälsat på och bitit sig fast. I början var det för varmt, sen blev det lagom, men alldeles efter det som blev det för kallt. Aldrig ska man då vara nöjd.

Här hemma håller vi på med huset och gården, men aldrig ser jag ngt ljus i det hela. Det började med att vi skulle städa av bron för att det var så mkt rat, så efter att ratet var borta såg vi äntligen stenarna som var själva "bron", å fy så stygg de var, som de flög sin kos de oxå. Men så kom ju sanden fram, alldeles bedrövligt. Så då flög sanden, och sen stod vi där utan någon ingång. Så snickeri snickera så har vi nu fått oss en alldeles egen liten terass!
Ser ok ut än så länge, men ännu finare blir det när det kommer upp staket runt om, och när huset är färdigmålat så blir det här nog vårat riktiga drömställe.
Grönt och falurött blir färgen på kåken... Och så vitt mexitegel så klart, lite svårt och DYRT att måla det. Dessutom behövs det inte.

Det var riktigt länge sen jag skrev nu, men det har varit fullt upp hela dagarna, och det största problemet är kanske att vi inte haft någon dator på evigheter. Men igår kväll fick karln riktigt med eld i baken, och hipps vipps så hade vi en fungerande dator med ett fungerande tangentbord som kunde knappa på ett fungerande internet!
Så nu blir det åka av, har massor av kort att lägga upp, men nu ska jag å älsklingen ta o äta lunch o njuta av att han är hemma från jobbet idag! Det behövs...

En kortis bara... Senaste tiden har vi:

* Varit i Fävike
* Nattvandrat på yran
* Sovit i Ångsta
* Målat hus
* snickrat veranda
* Träffan människor
* Fått oväntat besök
* Vänt upp o ner på huset
* Inte fått ut lönen (jag)
* Jimmy blivit erbjuden SJU olika jobb till vintern
* Jag fått ett vikariat på 80%
* Bestämt att Teo ska gå 25h/veckan på dagis

Så, ni nu blir det lunch!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ta en bild på snickeritet, jag vill se =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback