Vart tog det vägen?

Sitter som en död sik i soffan och undrar, var sjutton tog all energi vägen? Den är som borta med vinden, och kanske ska jag säga att det inte kommer som en chock. Det är nog mer som så att det kommit sig smygande på. En liten bit för varje dag som går. Och tillslut har det humör-ätande monstret lyckats nästla sig in, genom min trygga kroppshydda och för att slutligen mummsa i sig flitigt av mitt bättre humör.
Det är ungefär som att få virus på datorn, allt man sparat raderas och systemet bara krånglar. Skillnaden är att datorn kan man kasta i golvet, sälja eller defragmentera eller helt enkelt programera om med en cd-skiva.
Mig måste man stå ut med, i ur och skur tills viruset förätit sig och jag åter kan skratta rått till att mitt humör är segt som nyköpt häftmassa. Det ni!
Men som sagt, kanske får vi vänta lite på det. Så ett enkelt råd till er runt om kring- håll ut ,eller, håll er undan!
Ett stjärntecken är vi allihopa, skytt, kräfta, jungfru eller vad nu du än är född i.
Själv är jag det oanade stjärntecknet Fräs-katta. Ibland Latmasken och vissa stunder kan jag oxå tillhöra kategorin Lortgris. Jimmy är idag stjärntecknet Fähund- om han skulle fråga mig just nu i sittandes stund.
Hm, att jag inte tänkt på att bli astrolog nån gång... Vill du veta ditt stjärntecken? Ja, isf är det ett alldeles ypperligt tillfälle att fråga nu. Ärlighet garanteras. Inget knussel.

Pysen är fortfarande dålig, hängig, snorig, febrig och en massa slemmig hosta. 39 i temp ikväll, så i morgon blir det nog sjukhuset igen.

En annan sak som är dum... Och som jag vill uppfinna... Det är en medicin mot hypokondriska mammor, för nån sån, hör o häpna, finns inte! ;)


Har annars haft en rätt regning helg då humöret gått ut på att visa sin tråkiga sida, men vi har överlevt och i morgon är en ny dag med en ny vecka.
Idag fyller pappsen år oxå, vi passade på att åka iväg till Höglunda o hälsa på Jimmys momma o poppa, äta kams o en massa annat knasigt. Mamma, pappa, jag, jimmy o teo tillsammans med resten av höglundaborna då förstås.
Sen blev det middag i svenstavik med Carro o Co. och Johan å ongan. Ja, mätt har vi varit idag iaf.
Nu tror jag att jag måste ut på internet å tröst-handla.


Kommentarer
Postat av: Sara

Berätta mitt stjärntecken! ;)
Blir ni kvar ett tag så kan vi beställa pizza hemma hos oss sen.. slänger iväg ett sms ifall ni redan har åkt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback