Balans

Det är så lätt att vara lycklig, känna kroppen sväva och att tankarna lyfts till samma sång.
Så enkelt egentligen, bara man vet hur. Och alla måste vi hitta vårat eget knep för att hitta stigen till Lyckans dal.
För min del hittar jag glädjen i de små sakerna som händer mest varje dag, de där sakerna som man vanligt vis kallar för "guldkorn" eller i meningen man ibland får höra, något som satte "guldkant" på dagen.
Det är de sakerna jag försöker se varje dag, och att hitta lösningar istället för problem, att hitta förståelse istället för irritation. Det där sist nämnda kan ibland vara väldigt svårt. Som ikväll tillexempel, då orken och tålamodet följt med dagen från början till- ja, nästan slutet, men alldeles så här innan läggdags så tappade jag det, både orken och tålamodet.
Så nu är det slut på husefriden, jag sitter i soffan och har en liten kamp med mig själv medan Jimmy, jag måste säga äntligen, både dammsuger och torka golvet. Kan det ha något med att mitt tålamod är borta måntro?
Må så hända, men just så här i hettans minut så var det helt klart rätt ok att tappa tålamodet, som visade sig i lite smått tigande, lite surande och en smula buttrande. Men vadå, jag har ju faktiskt bakat en tårta åt karl-sloken. Lite måste jag ju få kräva, speciellt eftersom han somnade ute i husvagnen sist vi skulle städa, då han egentligen bara skulle ut o titta till Teo i vagnen. Så vitt jag vet så stod vagnen i carporten, så hur han hamnade i husvagnen är lite av en gåta. Men den dagen var jag på bra humör, så han kom undan helt å hållet.
Men nu sitter jag här som lite i smyg o hoppas lite så där rått att han ändå svettas lite bakom skurmoppen. Har han missat nån fläck sen, kanske jag måste säga "jaha, som jag befarade, det var nå rat bakom skafte´". Ja, vi får väl se.
Det luktar rätt gott här nu... Tårtbotten i ugnen och skurmedel. Ja, ha karln´ tur så kan han nog åka på en natt-puss ändå, kanske...!

Jo, Jimmy, sa jag förresten att jag älskar dig?
För det gör jag ju så klart... Men lite extra så här när det är citrondoft i luften! ;-)

"Vägen till en kvinnas hjärta kommer genom ett nyskurat golv"

Kommentarer
Postat av: Linnea å Freja

vägen till en kvinnas hjärta går genom ett nyskurat golv....damn. hade inte kunnat säga det bättre själv! =)
GRATTIS förresten till förlovningen, läser och ler. underbara tider, sommar och kärlek i luften!!

2007-06-23 @ 11:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback