Automobil


Jaha, Subban är ett minne blott. Efter att vi satt ut henne på annons så ringde det hejvillt, och dagen efter så var hon såld. Borta med vinden.
Så nu sista veckan har vi fått låna mor o fars bil så fort vi ska nån stans... Så där har jag suttit o kört. Mött bil efter bil... Rathög efter rathög. Så plötsligt kom det, vad jag vill kalla en riktig bil... En Subba. En röd o fin, lagom skitig. Kanske en syster till våran före detta?
Vem vet. Subba är en finfin bil det, oavsett färg.
MEN. Idag skrevs papperen för ett nytt kapitel. Vi är nu mera ägare av en Skoda Octavia som rullar fram på hjul, driven av diesel, innehar 4wd, AC, centrallås, elhissar och dessutom betydligt nyare än Subban.
När man säljer en bil så här, så har köparen elva dagars returrätt, och än har inte de elva dagarna gått... Och är det så att hon kommer tillbaka till oss pga någon outgrundlig anledning så har jag lovat att sjunga en sång. Har börjat nynna på texten, som redan fanns...
Ni ska få er ett smakprov, ska bara sjunga upp mig lite först. så. Här kommer det.
"Subbaubba, du är som ett hubba bubba..." Slut. Så, vad tycks?
Ska jobba vidare lite med den så blir det nog finnemangpang tillslut.

Jimmy har fått sportlov från dagis så nu ska jag få njuta av min karl i hela FEM dagar! Å, ska bli ljuvligt!
Vi firade det hela med en extra kort sovmorgon, eftersom Teo bestämt skulle kliva upp klockan halv sju i morse. Jag o Teo smög upp o lät världens bästa pappa få slumra vidare.
Resten av dagen är ännu oviss.
Mor och far var upp o drack lite kaffe med dopp... Teo ligger i vaknen o sover och jag o Teo ligger som nå lakar i soffan och väntar på att pysen ska vakna.
Dagen som nyss var oviss är nu mer viss. Det blir ut o åka pulka!
Så skönt att få komma ut, även om det bara är en liten stund!

Åker förresten till Ångsta ikväll för att kanske övernatta en dag eller två. Så då har jag nära till stan och stora funderingar på att åka in... Kanske jag får träffa nån av er?  Anmälan om önskad date görs genom att snällt skicka en kommentar och fråga... Först till kvarn!

Kommentarer
Postat av: Sara

ME! ME! ME! Hahaha.. jag var först!! :D
Kom mer än gärna, vi har så tråkigt så o det är leksaker redan överallt!

Postat av: Anonym

på vägen till stan passerar man moster, johan och kusiner, borde ligga högt upp på prioriterings listan!!!!!!

2007-03-07 @ 22:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback