Fortsättning...

Vi börjar där vi sist slutade, då jag tackade för en härlig helg.
Vad lördagkvällen bjöd på fick ni ju sist i korta drag, men kan tillägga att jag och Marini även fick leka samariter senare fram på kvällen, då en viss ung liten ungkarl fick i sig för mycket av den starka drycken som många förtärde. Man kan säga att han blev, ja, lite klen helt enkelt.
Som tur var vandrade det där inne omkring en endaste nyker person, som då fick vandra ut i bilen och agera chaufför. Marini och jag fick nog en varsin stjärna på himelen den kvällen.

På söndagen hade jag förväntat mig lite huvudvärk och en gnutta illamående pga av cidern som lurat sig ner för min strupe, men jag tackar och bockar för att jag slapp det. Vi skulle ju trots allt på dop till världens vackraste tös- Ea Lucia!
Ea igen
Rätt tidig packade vi oss in i bilen för att för första gången i vårat liv inte bara försöka, utan även lyckas komma i tid!
Vi var så tidigt ute att när vi kom till stan och insåg att alla affärer var tröttare än vad småbarnsföräldrar och pensionärer någonsin är körde vi runt för att hitta nå härligt ställe att kika på. Rusta- Stängt. Barnenshus- Stängt. Bilaffärer- Stängt. ÖB- stängt... Men!
Utanför ÖB var det iaf kö! Kö... En söndagmorgon när klockan precis hade slagit om till sommartid! Jag trodde att vi skulle vara ensamma. Men tji vi fick, där fanns gubbar i keps och damer i långa kappor!
Det kan väl verka en aning suspekt att jag över huvudtaget tog kort. Men jag var helt enkelt tvungen.
Inte för att jag har nån speciell dragningskraft till köer på söndagar. Vi kan säga att det var ungefär som med tradera... Jag bara var TVUNGEN att ta ett kort!
?B

Aja, nu lämnar vi ÖB och återgår till dopet. Vi hade som mål att komma i tid, och rätt som det var så var vi faktiskt där innan dopfolket själva! Not bad, not at all bad!
Dopet var i högsta klass med underbar sång och så klart ett vackert barn som skötte sig exemplariskt!
På kortet här nedanför ligge hon o myser i sin gudfars armar! Som den prinsessa hon är!
Ea i famn

Medan Ea fick höra ramsor och lovord om herren där uppe så satt Teo i sin stol och blev kicklad av "Onkel" i nacken av en påskfjäder, vilket resulterade i både skratt och roliga grimaser...
p?skdun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback