Tandagnisslan

Tandfén har tagit vår son som gisslan. I utbyte verkade det som om hon ville att Teo skulle få sin första tand... Vi har varit smått frustrerad de senaste nätterna när Teo vaknat 1-3ggr, alltså 2-3ggr mer än vanligt.
Vi hade en tanke om att det kanske var "en tand på väg". Men den tanken avfärdade vi rätt snabbt, eftersom vi så fort Teo varit gnissig tänkt att det kanske var "en tand på väg"... De senaste sex månaderna har vi funderat på det... "kanske en tand på väg".
Men nu behöver vi inte fundera mer. I natt har Teo sovit som den prins han är!
Jag vaknade på strålande humör  med ett lika stort leende, om inte större, bredvid mig!
Teo var tillbaka! gladfisen Teo!
Och idag var det mer Teo än vad det nånsin förr har varit, för idag var det Teo + en tand.
Så nu är intelligensen över.... Det var nämnligen en som sa det till tröst när jag sa att Teo var enda barnet i vår grupp som inte hade nån tand, att.... Intelligenta barn får tänder sent... haha, det mesta kan trösta en fundersam mamma! ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har också hört att tänderna har bättre kvalitet om de kommer sent.. :) vet inte om det stämmer, men skönt att intala sig! hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback