Do not read.

Varning för sömnpåverkande text!

Skepp o hoj!
En sak har hänt. En sak som inte hänt på fyra år. En stor sak för mig, men en liten för världen.
Hur som haver så har jag jobbat, fyra dagar i rad. Ett riktigt jobb, där jag får riktig lön. Inte ett krönt kuvert från försäkringskassan, utan en vanlig lönespec från bergs kommun.
Jag har visst jobbat nån strö dag nu under mammaledigheten, men nu var det ju fyra dagar i rad. Och jag har inte haft så fruktansvärt ont i ryggen ändå. Har bara behövt tagit värktabletter 1-2ggr per dag.
Ni kanske inte förstår grejen med det hela, men för mig är det en jätte stor seger och glädje.
JAG HAR JOBBAT! Och efter fyra års sjukskrivning och i försäkringskassans grepp så känns det så bra.
Jag känner mig fri!
Så, nu har jag fått det ur mig!

Jahapp, jag är inne i en tråk-fas då varken min hjärna eller mina händer har någon som helst lust att sammarbeta när det kommer till att skriva en blogg.
Och inget nytt under solen är det heller, mer än att det varit åska, regn, hagel och sol idag. Och jag har varit ute i de alla olika vädren. Haglet var nog värst och kändes mest. Men när åskan var på besök gick vi in o tände en eld i kaminen och myste. Åska me like.

Men! Känner ni hur tråkigt det här är? Jag ger upp för idag.

ute


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Gör en segerchest! Härligt för dig att få arbeta och få en riktig lön, förstår hur skönt det måste kännas även fast jag inte har ngn värk i kroppen. =D

Postat av: Sophie

Åh det är så kul att läsa att du känner dig fri! Fy vad härligt! Stor kram!

2007-05-25 @ 00:45:32
Postat av: Sara

Träffade karln din på stan! :) iii .. onsdags?

2007-05-25 @ 08:52:47
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback