Mamma-maffian

Ja, ska man krångla till det för någon så ska man nog välja sina offer väldigt noga innan man sätter käppen i hjulet.
Idag gjorde kommunen den dumma tabben att trolla till det för vårat babysim. En tabbe som det i morgon kommer att stå om i tidningen.
Glada i hågen, som varje tisdag innan babysimmet, åkte vi rofyllt mot vårat mål- en blöt och plaskande halvtimme i 30-gradigt varmt vatten tillsammans med våra guldkorn.
Men halvvägs till badhuset fick vi oss en riktig kalldusch. Jimmy som var där och skulle bada med en av hans elever ringde och frågade om det verkligen var babysim idag.
Lite irriterad som jag var, eftersom Jimmy hade tagit Teos handduk och jag därför varit tvungen att tjorva mig ner i källaren för att hämta en ny osv, var inte på nåt riktigt humör för en frågetävling. Jag hade faktiskt precis innan han ringde övervägt att skicka iväg ett sms och tala om för han att jag tänkte lägga ut en annons på blocket med rubriken "handdusktjyv till salu- lägsta bud vinner".  Men i alla fall.
Jag talade vänligt men bestämt om att vi visst skulle på babysim, för nånting har jag iaf koll på. Men då avbröts jag med att det var FEMTON grader i vattnet. Ja, nästan så att en tunn ishinna skulle kunna börja lägga sig vilken minut som helst.
Så logiken tog tag i mig, och jag o Jimmy konstaterade att då kunde vi lika gärna slänga oss i Ljungan om det var så att vi ville frysa.
Som en löpeld spred sig denna informationen och ilskan växte. Så i samma veva som telefonerna gick varm var det bara att konstatera. Genom att inte hålla värmen i bassängen hade kommunen nu skrapat på sig ett helt gäng med ilskna mammor och förbannade pappor.
Som sagt, ska man bråka, så ska man helt klart försöka låta bli att bråka med småbarnsföräldrar.
A & M rullade med bestämda hjul in på kommunhuset för att prata några sanningens ord, så som vi föräldrar gör när någon varit orättvis mot våra barn.
Pappa M skötte talan med kommunchefen, och under samma tid blev ÖP inkopplade och jag var nästan så förbannad att tänderna skallrade i otakt på mig.
Tydligen kunde M sitt språk och alla de som åkt för att bada i det 30-gradiga vattnet vi blivit lovade blev nu istället bjudna på fika på Bröbua som kompensation för denna gången, plus att de ska värma upp bassängen tre tisdagar frammåt. Fin gest kan det tyckas, men fortfarande finns många frågetecken.
Vi har bokat tisdagar mellan kl.15-16 varje tisdag fram till v.25 och blivit lovade baby-vänlig tempratur. Och idag fick vi veta att de stängt av värmen för den här säsongen, utan att meddela oss. Dessutom var det bestämt att de skulle tömma bassängen på vatten v.24, så då kan man ju undra... I vilket vatten skulle vi då ha badat i?
Jobbigt att dyka i kakel, blir lixom lite stumt på nå vis.
Nej, ändring på det här.

Och som sagt, mamma-maffior med tillhörande pappor ska man passa sig för.

Simma lugnt.
image155

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback