Det finns så mycket

Har haft en heelt underbar dag, kanske har det med minnet att göra- att jag inte minns hur början på dagen var. Eller mitt i. Men jag minns iaf nuet, och det gör att hela dagen varit värd varenda sekund.
Sitter i soffan och lyssnar på härlig musik, en brasa är tänd i kaminen, doftljusen brinner, pysen sitter i pappans knä och dricker sin välling breve mig här i soffan. Kan inte bli så mycket bättre faktiskt.
Mätt och belåten är vi oxå, idag lyckades jag laga en helt ok och faktiskt god middag- som vi alla tyckte om.
Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om, men det kommer inte ut! Det är så många ord, många tankar, många skratt, många funderingar. Men inget av det kommer hur mycket jag än plitar på tangentbordet.

Jag har hittat nya bloggare som ger mig både det ena och det andra. Det konstigaste är ju nästan det att... Den bloggen man kanske irriterar sig mest på, är den som är svårast att sluta läsa.
Den medelmåttiga bloggen blir en sån som man kanske glömmer en dag, utan att det gör något, för man har lixom inte missat nåt. Ungefär som Glamour.
Sen har vi bloggaren som försöker sticka ut, som man lite smått kan skratt åt, inte elakt, utan mer ett sånt där skratt där man samtidigt vill rufsa till personen i fråga i håret.
Ännu en bloggaren är den som försöker provocera, och som oftast lyckas, beroende på om man kan känna att bloggaren faktiskt menar det den skriver, eller om den bara skriver för att få kommentarer.
Mysbloggaren ska vi inte glömma, den som går genom livet med ett leende, den som skriver så man blir varm innombords, man ler lite och tycker att det låter riktigt härligt. Har man en dålig dag ska man inte läsa en sån blogg. Då blir den dåliga dagen ännu dåligare.
Humorbloggen då? Sån finns oxå, jag har bara inte hittat någon som fallit mig riktigt i smaken ännu, men det kanske kommer.
Och en blogg till- Självömkar bloggen. Buhuu. Men ärligt- det är faktiskt en av de bästa bloggarna, just för att bloggaren bakom kan och vågar stå för det den känner. Och dessutom är ju bloggaren chef över sin egen blogg, och får där med skriva vad den vill. Och dessutom kan en självömkarblogg beskriva med ord det man knappt själv kunde tänka.

Vilken blogg är Du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback