Skabb

Hade ju helt glömt, var ju någon som frågade om skabben, och hur man kan få det...  Jag visste inte ens att man kunde ha skabb, och tydligen är det inte så vanligt heller, eftersom att det tog sju doktorer och fyra månader innan nån fattade vad det var för utslag man gick omkring med. Men helvete vad det kliades. Och snacka om att känna sig som en sliskig smittbärare. I FYRA månader. Man ska bara vara glad att jag var sjukskriven och inte var upp i så mkt folk. Annars hade det nog kunnat blivit en riktig skabb-epedemi. Var sjukskriven från både dagis och ålderdomshemmet. Aja, det är ju inte så nog ändå. Frågan är ju mer... Hur får man skabb?
Rätt enkelt. Man kan få det genom att sola solarium. Även fast att man tvättat det själv innan man lägger sig där så kan man ju ha missat nån milimeter. Och där, just där trivs de jätte bra! Varmt och gott! Så i god tro la jag mig i ett solarium för att få lite härlig brunfärg, det jag inte visste då var att där låg inte bara jag, utan även andra som ville ha lite värme. Nej. Det är så äckligt så nu vill jag inte skriva mer om det. Jag fick iaf mer klåda än vad jag blev brun. Så nu går jag hellre blek än solbränd av ett solarium.

Kommentarer
Postat av: Sara

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Jag som hade tänkt att sooooola. Jag ska fan skrubba det rent med KLORIN först! :D

Postat av: Karin

Haha, du e ju rolig du! VA va de du sa till mig här om veckan? Med ditt nua liv o allt? ;) Kram

2007-10-09 @ 12:49:05
Postat av: Kajsa

Jag hade ju för mig att det fanns olika sätt att få skabb,.. men vad vet jag! :)

2007-10-09 @ 13:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback