VAB

Vad är VAB?
I över ett år har jag varit mamma nu, ett år med nya saker varje dag. Det är ju en helt ny värld, men ändå känns det som om att det är i den här världen man alltid levt. Det svåraste med att vara mamma tycker jag då inte är att ha barn, nixon. Det krångliga i den här nya världen är Försäkringskassans alla regler och påhitt.
Aja, efter ca16 månader fick jag igår för första gången i hela mitt liv anmäla vab. Vård Av Barn. Teo har fått krupp, inte så farligt den här gången, kanske för att vi valde att stänga in oss direkt när vi märkte att det började komma? Känns som om det är bättre att vara hemma från dagis en dag för mycket än en dag för lite iaf. Sen har vi ju helgen att vila oss på oxå. Ska åka till Höglunda ikväll, packa pick o pack.
Två kalvar ska vi ta med oss oxå, de ska få åka på vinterlov till Ångsta för att sen till sommaren få komma upp till buan igen. Teo är som besatt av kossa mu och går runt o råmar i alla olika slags toner och icke-toner hela dagarna nu. Våran charm-pys.

Här om natten vaknade han och ville komma in till oss, så vi gick o hämtade honom o la honom mellan oss. Våra ögon var så där lagom grusiga och kroppen tung som bly. Men så sträckte pysen ut sina armar, en mot jimmy och en mot en, så skrattade han till och sa "killi-killi-killi". Jag tror han är den enda som lyckats få oss att skratta klockan fyra på morgonen! Våra hjärtan smälte och sen somnade vi alla tre.

Nu måste jag dammsuga, för här ser bedrövligt ut!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi hämtade Alicia en natt, och hon ligger småvaken mellan oss men vi säger inget för att hon ska somna om .. så fiser ungen jättehögt, och börjar sen att skratta åt sin egen prutt! DÅ var det svårt att hålla sig för skratt! :D

Postat av: Madeleine

hahahahhahha! Skrattar både åt Teo och Alicia! Kan även känna igen mig att man lyckats vara ute för ngt sådant! Gud så härlig dom är!! killi killi killi...hhahahahhah! Kram

2007-10-25 @ 21:27:16
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback