Diagnos 17/4

Väder: UNDERBART! Frisk luft, klarblå himmel, -2 grader.

Humör: Lättsamt, kanske något slö.

Pappasyssla: I skogen
Mammasyssla: Ska göra i ordning gästrummet o sen sitta ute på altan å njuuuta av solen!
Teosyssla: Äter frukost på dagis, liten var ledsen för första gången idag när jag skulle gå...

Oväntad händelse: Jag är inte tröttare än vad jag är. Jimmy glömde plocka ur vagnen ur bilen.

det var förresten lika fint väder igår och i förrigår... I tisdags var vi ju sittandes i en bil nästan hela dagen, då vi var in till la stada.
Igår var jag till svenstavik för att väga, mäta och lyssna. Man blir alldeles pirrig i hela kroppen när man hör det där lilla hjärtat som slår. Tänk att han snart är här! Längtar med lite skräckblandad förtjusning! ;-)
Hjärtat slog i 145knyck, och magen hade sf 33... Har sammanlagt gått upp 9kg än så länge...
Under tiden som jag var i svenstavik o pysslade på så var jimmy o pappa i skogen o letade träd att timra med... Förstår inte hur jimmy orkade hela dagen igår... Klev upp fem för att ut o kika på fåglar o sånt, kom hem runt halv åtta, klädde om å åkte till skogen igen. Runt två var dom hemma där ifrån, då började han fixa o dona med nån bil, när det var klart tog han tag i tapetseringen uppe så att det blev klart. Då trodde jag att vi skulle ta det lite lugnt. Pysen kom hem från faster o vi åt mat, men precis efter maten så fick vi tårt-besökare, när tårtan var svald och kaffet slut kom jimmy på att han o teo skulle ut o åka traktor, för han skulle hämta nån timmervagn. Vagnen blev hämtat och vi åkte upp till atle för att säga grattis, ännu en bit tårta för att sen hem o lägga pysen. Pysen gjordes iordning för natten och jag la honom, under tiden stack jimmy in huvudet o sa att han bara skulle åka iväg o svetsa en sak... HUR gör man för att ORKA hålla på så? Han var väl hemma runt elva-halv tolv nån gång, la sig o sov å for iväg i morse runt sex igen. jag skulle ha varit död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback