Förändring...

Jag har alltid, lite så där i smyg, drömt om att vakna och få känna mig som en helt ny människa. Pigg, fräsch och nöjd med mig själv. Och sen att den känslan skulle hålla i sig.
Så är det ikväll, fast tvärt om. Jag hade ju en rätt bra början på mitt nya liv förut idag när jag var ute och följde magen på promenad. Kändes helt okej att vanka fram, även om det  såg ut som en pingvin som kommit fel. Sen var vi ner till mor och far o åt lite mat. Atle var där så  jag och Jimmy lyxade till oss med att ta en dusch där. Efter det varma vattnet och maten i magen så sa det bara PANG.
Himmel, det smällde högt. Som i en trollformel förvandlades jag... Till en något mer padd-liknande monster. Har ont i alla små ställen man kan tänkas ha ont i... Från halsen och ner. Faktiskt ända ner till fötterna, även om det biten inte är så lång så är det rätt mycket att ha ont i, det ni! ;-)

Sitter och blippar på datorn, har "Så ska det låta" i bakgrunden och längtar lite efter herrn i huset som har letat sig iväg till nån kiropraktiker av nå slag... Men han borde komma hemtravandes snart. Och har jag tur så har han köpt med sig glass å chokladsås. My need.
Vi får väl se.

Pysen var så snäll att lägga ikväll, trodde det skulle bli en tuff match för hans dagar har varit så oregelbundna nu på slutet... :-( Stökiga mat och sovtider, inte bra. Men ikväll efter bollibompa gjorde vi oss i ordning med lite kvällsfika, blöjbyte, jamas och tandborstning, sen var det hopp i säng.
Vi låg och pratade lite men kom fram till att han mer saknade sin far än ville prata annat strunt med mig. Men han har blivit så duktig att prata, mammahjärtat nästan svämmar över av stolthet!
Aja, hur som haver, somnade  gjorde världens bästa älsklingsonge med dunder o brak!

Ikväll känns allt bara så där... Bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback