Härliga morgon!

Vaknar av att de små fötterna kommer tassandes in till oss, slår upp mina ögon och möter en leende pojke som med sin lilla röst försöker förklara att traktorn har fastnat...?
Har traktorn fastnat frågar jag, och får både en nick och ett ja tillbaka, så tillsammans går vi in på hans rum, och under en av hans stolar sitter en traktor fast... Men nu är det ordnat! Nu sitter vi i soffan o tittar på tellitubbies och myser under filten!
Men mellan traktorn och tv-tittandet var jag på toa och klädde på mig när jag igen hörde den lilla rösten, men dock lite högre och lite stoltare. "Nu mamma, nu klart måla!"
Jag försökte att inte förstå vad han sa, för jag visste inte om jag ville se vad han menade... Men å så fint han hade målat på spegeln i hallen... Kreativa barnet hade använt mammans rosa läppsyl... Jag kunde bara hålla med mitt barn, nu hade han målat klart.

Har glömt diagnoserna de senaste dagarna, så en liten sammanfattning.

Fredags:
Lördag: Mamma- förstahjälpen, Pappan- timring, Pysen- Ute heeela dagen! Vädret- snö/mulet på morgon, sol och fint på em.
Söndag: Familjen- var på lännäset en sväng, sen till mammomma o hälsade på, var ute resten av dagen. Vädret- Finnemang!
Måndag: Teo var på dagis, mamman sooov, pappan jobbade. mamman o pappan åkte o tömde skräp o handlade. Pappan o pysen lagade mat o myste hemma, mamman var iväg på möte om Tina Kjellins Minnesfond.

Och idag är det ju tisdag!

Som läget ser ut just nu så har pappan ryggläge i sängen.
Mamman- sittläge i soffan
Pysen- Sitta/ståläge tillsammans med traktorn å mig i soffan.

Vädret: Är riktigt härligt vårväder!

Oväntad händelse: En hallspegel full med läppsyl.

Ne, snart vankas dagis... Tjing så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback