Skämmes!

Klockan är snart mitt i natta, och här sitter jag. Tjurar på en lördagkväll. Förmodligen är jag mogen nog att prata pension. Ögonen grusar sig på mig och jag skulle för mitt eget bästa ha förstått att jag skulle ha sovit för flera timmar sedan. I morgon när jag vaknar kommer antagligen min morgonbön bestå av ett gäng ord vår herre helst inte vill ha i sin predikan. Tur jag inte är kristen, så jag slipper göra han besviken.
Gud borde vara en han, av en hel del olika anledningar, men framför allt för att man aldrig vet var man har dessa karlar när man som mest behöver dem. Som jag kan förstå det, så är det samma problem med denne gud- Var är han när han som mest behövs?!

Som sagt, lördagkväll i slutet av agusti. Antar att det utövas en hel del friskis-o-svettis-dans på ställen runt om i detta avlånga land. För att inte tala om Svenstavik och Hackås. Där förtärs och förbränns nog ett gäng kalorier ikväll, mest förtär tror jag. Hade jag varit där, då hade jag bara förbrännt. Säääkert.
Men istället för att göra nå sådant så sitter jag hellre här och lyssnar på mina barn. Pysen ligger i sängen och sover. Undrar hur länge till? Hör hur krupphostan bygger bo i hans lilla kropp, men har plockat fram ventolinet om det behövs, och lagt fram två filtar om vi måste ut o lufta oss lite. Stackars hjärta,
Proppen däremot, han sover så som bäbisar gör bäst- med armarna ovanför huvudet. Och det finaste man har, det lägger man på bordet. Och just där ligger han.
Jajustja, har jag glömt någon? Pappan ja´! Ja, den rastlöse själen kom på att han skulle hämta en rishög till bil ikväll. Som om vi inte har nog med rat på gårn´. Han är som skrotnisse undercover han. Heter Jimmy istället för Nisse.
Ingen mer som har skrot till salu?

...Lördagkväll- fortfarande. Lördag- dag är bakom oss. Och vad har vi gjort då?
Umgåtts med underbara människor så klart! Anna, Micke och Ante kom hit lagom till lunch för grynen. Så i med lite potatismos och köttbullar för att sedan åka vidare mot metropolen Svenstavik. Där vankades "Älghälga". Älskar det norrländska pittoreska namnet. Vore jätte konstigt att gå på Älghälga i Skåne. Men det skulle säkert gå det å. Hur som haver, där var inte mycket att se. Mest spännande var väl att man träffade mer Skålbor i Svenstavik än vad man gör i Skålan en lördag. Fick fina bilder där Skålborna sitter på första parkett och tittar på VM i Älgskånks-kastning. Tyvärr hann vi aldrig se vem som vann. Bilderna får jag lägga upp i morgon, fick fint kort på föredetta  (och kanske nuvarande nyblivda?) världsmästarinnan när hon svingade iväg klöven i en enda galant och fin "tjong"! ...Hörde dock något om en skada på baksida lår?! Typiskt elit- och  OS-symptom!
...Men frågan är... Får jag lägga upp korten?

...Tillbaka till Skålan nu. Vid middagsbordet dukades det upp till Tacos med gäster så som min alldeles egna mor och far. Gott och mysigt. Ja, å sen fick ju Jimmy som sagt dåndimpen o for iväg för att hämta den där skrothögen. Så jag la barn medans momman stannade en stund o pratade med proppen medan pysen tog sin date med John Blund.
När momman gått hem till sitt näste kom nästa person på besök. Karin gled upp med sin bil och det bjöds upp till te i soffan. En rätt skön kväll.

Men nu nedrans är klockan närmare tolv än elva, så nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: veronica

Hmmm, vi har en full släpvagn som vi tänkte köra till sopstationen i Brånan, men kanske Jimmy vill ha det istället =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback