Otroliga Oskarshamn

Snart spricker jag! En hel vecka, och inte ett ord har jag fått plinta ner på min svarta bärbara maskin, så nu är väl tanken att allt ska ut! Den rosa kameran jag köpte innan semestern har gått varm, och för de slantar jag betalade får jag vara nöjd med resultatet. Just nu är det kvantitet före kvalitet. Många kort på mina barn vill jag ha! Och alla bilder med dessa varelser blir ju så klart bra kort! Finurligt.

Jaha, i fredagskväll blev det ändrade planer på vår semester och det bestämdes att vi skulle åka redan på lördagen istället för söndag eftermiddag efter Billys dop. Med lite snabb tankeverksamhet kan ni ju räkna ut att vi missade dopet och avbokade oss rätt sent... Typ dagen innan. Inte bra. Förlåt Sara!
...Men så fick vi vårt straff... Snälle Onkel Rolf hade lånat ut husvagnen till en längtansfull familj. Mamman städade det sista i huset, torktumlaren snodde sina sista varv, Storebror längtade efter semestern och Lillebror var nyammad, nybytt och redo för avfärd.
Mamman gick ut på bron, såg det stiliga ekipaget- Sittoträngsen och den fina husvagnen. Sen ramlade himlen ner i huvet på mig och Jimmy backade in i järsgårn´. Jag skrek "STOP", Jimmy vevade ner rutan o sa lugnt "Det där lät dyrt".
Han hade mer rätt än mig. Det var som en dålig reklam från Vattenfall... "Två hål i väggen".


...Men, ja, nu måste jag ändå skratta. Två järsgårdspinnar rakt in i husvagnen, rakt igenom väggen. Pang i bygget.
Vad är oddsen?
Jaha, tillbaka till verkligheten. Den idylliska husvagnssemestern började mer o mer likna någon bortklippt scen ur Sunes Sommar. Jag kunde inte bestämma mig om jag skulle gråta, skratta, skrika eller spy så  jag gick in o lagade lunch istället. Men sen så, sen bar det äntligen iväg, ett ex antal timmar senare än beräknat, men det är ju inte mer än vanligt att vi är sena i starten.
Ekipaget, som blev lagat med eltejp rullade senare iväg. I Åsarna var det dags för att öppna semesterkassan, nu skulle det tankas... Då Jimmy brast ut i en lång ramsa av mindre fina ord. Han hade glömt plånboken hemma, med alla kort i. Men ALDRIG att vi skulle vända. Iof övervägde jag att åka upp till Börtnan o tälta en natt i stället... Men efter lite rotande i bilen så hittade vi mitt kort och vi var åter igen uppe på hjulen och rullade. Sen rullade vi till Rättvik där vi tog in på en supermysig och fin camping. Teo och Zeb hade sin första natt som husvagnscampare.


Och sen kom söndagen, barnen in i bilen, solglasögonen på och sen rullade vi vidare på vägen. Vi visste att vi skulle få ha semester vid havet. Men vi visste inte då hur bra det egentligen skulle bli.
Barnen sa inte ett knyst på hela resan ner, och då är det ju ändå en bit ner till Oskarshamn. Zeb sov mest hela vägen och Teo läste sin älskade Trucker-tidning.
Enligt GPS.en så skulle vi vara fram 16.59... 17.00 svängde vi rakt in på uppfarten nere i Oskarshamn.
Där blev vi underbart bemött, att Anna, Micke o Ante är de bästa vänner man kan ha, det visste vi ju redan. Och efter ett ganska snabbt konstaterande så är de tre omringade av lika härliga människor nere i Oskarshamn.
Första kvällen blev det middag och sen satt vi i soffan, pratade och fikade lite kvällsfika. Jätte mysigt! Morgonen där på packade vi på oss flytvästar och gav oss ut på det blå.
     
G R A B B A R N A  G R U S  I S  D O I N G  T H E  S E A  I N  O S K A R S H A M N!!

Ja, förmiddan bjöd som sagt på tur i den lilla båten, lite längre fram på dagen var det dags för den stora båten. Innan vi tog oss i väg kunde man nästan se hur det kröp i kroppen på den största pojken av de alla...


...Och den lille seglaren, innan på stigning...


......B L I V A N D E, C H O C K A D E,  S E G L A R E?


     
M I C K E                 A N N A                               "G U N N T E"

                             Den lilla stora båten!


Ja, det är väl vad man kan kalla för en härlig dag ute till sjöss? Härligt väder, härligt sällskap och härliga ungar.
Men facit i hand- Det kunde inte ha blivit bättre! TACK för en super dag!
Till o med lilla sjösjuka Moa kunde hålla sig från att kasta ur sig innehållet. Jaa... Jag trivdes faktiskt riktigt bra!

Men... Var bodde vi då egentligen? Det är det ju ingen som tala om än... Jo. Vi bodde hemma hos Mickes mor och far. Mickes föräldrar gav oss, utan att veta det själva, en rejäl spark i baken till o skaffa vårat alldeles egna grönsaksland nästa sommar. Sen vi kom hem har Teo inte pratat om mycket annat än båtar, Ante och...MORÖTTER! Varje morgon där nere så fick Teo följa med Ante och "farfar" eller "farmor" och plocka sig en morot, eller smaka lite på körsbärsträdet. Nån morgon blev det äppelträdet och en annan så stod de och smaskade härliga hallon! Vilken gård dom hadde!

 Kan man kalla det körsbärsdalen?  

...Sista kvällen när vi kom hem från en tur på.....Byn?  ;-) Så väntade paketöppning till de små. Ska tillägga att Teo inte klarar sig utan vare sig polisbil eller bärgare nu, speciellt inte i bilen! Så TUSEN TACK för fina presenter!
 

Massor av kort ligger kvar och lurar i datorn, men nu har tiden tickat iväg till läggdags, så nu är det dags att släcka lampan och önska alla en god natt!!

Och igen- TACK FÖR EN SUPER SEMESTER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback