Vad hände?!

Klockan FEM i morse, då hörde jag små barnafötter klappa mot golvet i hallen. Försökte få upp ögonen och ställa mig frågan- Vad händer?
Sen ser jag hur den lilla varelsen vänder i dörren och sekunden senare hör jag hur de små, små fötterna tassar sig upp för trappen. Och sen blir det tyst. Vad var det som hände egentligen?
Pysen ångrade sig visst i sista sekund, så istället för att krypa ner med mig o lillebror så gick han upp till sin far o kojsade en liten stund... Ja, tills han kom på att han skulle ha "LITE VATTEN MAMMA KANSKE". Efter vattenpausen kröp han åter ner hos sin mor och lillebror.
Klockan sju vaknade jag igen, då av Teo lilla röst som stod breve sängen och sa "Kom vännen, äta macka". Och där stod han med håret ståendes åt alla håll, grumliga ögon och med ett paket tunnbröd i näven. Han kan bjuda sin mor på frukost på säng han minsann!

Igår var han hela dagen hos Svempa i Svenstavik/Rörön, hittade den roligaste och häftigaste cykeln jag någonsin sett!



...Å så myste han i sandlådan så klart....


När Zeb satt i "gammel-farmor" Karins knä flinade han mest hela tiden...


...Å när han satt i "faffar" Svempas knä, ja, då flinade Svempa mest hela tiden!


Efter en sån dag var vår äldste pys lite lagom slut i luvan o somnade i bilen...


Jajustja, under tiden som pysen var hos Svempa så var vi andra i familjen inne i la stada o ordnade lite. Jimmy var till ryggdoktorn å blev tilltryckt, jag köpte mig en kamera och vi tillsammans blev ägare av en ny sänggavel. Vill få ordning på sovrummet nu! Men tapeterna som är på de väggarna är det spy-varning på. Tycker jag. Men det råder delade meningar om det. Hur som haver så ska vi inte göra något åt det förenst vi varit på semester. För nästa vecka åker vi boooort! Ska la bli härligt då rå.

Åh! En till sak! Det bästa, bästa, bäst som hänt på hela sommaren hände i måndags! Min issa har ju varit hemma från Norge, och i måndagskväll kom hon hit. För ett tag tänkte jag kidnappa henne, men sen tog jag mitt förnuft till fånga. Men kan ju säga att bilen rullade hemskt sakta på vägen när jag skjutsade hem henne igen.

Näe, nu ska vi klä på oss och göra morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback