Som en kratta

...Har sovit som en kratta i natt. Båda barnen i sängen, klistrade upp efter mig på en varsin sida. Zebben brukar oftast inte sova hos oss alls, han sover ju gott i spjälsängen. Men nu när han varit förkyld och med en släng av krupp så har vi haft han i sängen. Pysen brukar komma tassandes på morgonkvisten för att mysa ner sig mellan mig o Jimmy. I natt kom han mitt i nattkvisten istället. Det är ju mysigt att ha de små kottarna hos en, men det vore ju ännu mysigare om man slapp vakna som ett stelfruset cementblock om mornarna.

Idag är det ju tydligen min dag, så idag bjöds det på sovmorgon och fika på säng. Varm choklad och macka! Längtade direkt efter chokladen, men tydligen var det någon annan som var snabbare- Pysen. Han var snabbare men hade inte beräknat att muggen skulle vara så tung. Så all choklad fick sängen dricka upp. Vi blev utan- Både jag och Teo.
Men, men, sånt är livet.
Upp o hoppa blev det iaf efter det... Ja, förutom proppen som fortsatte sin sömn helt opåverkad av oss andra. Mamma kom förbi en sväng med paket, pengar och en jätte fin blomma!
Snön vräker ner och vi tyckte det var dags att ta fram skotern, så Jimmy o Teo gick iväg för att hämta den medan jag myste ner mig breve Zebben och slumrade ytterligare nån minut. Så skönt!
Hörde sen hur det bullrade ute på bron. Moffen, Tuva, Selina, Jimmy och Teo kom hem igen. Så, dags för tårta och kaffe!
Barnen lekte och slogs om vart annat, mest Teo som blev frustrerad över att leka mamma-pappa-barn. Den leken var inte hans favorit, han ville leka kurragömma. Ögonen grusade sig på honom och straxt efter tolv slog han igen sina blå, pappa, tuva o selina gick hem för att leta reda på lite tomtar, Jimmy gick på dagis för att jobba... Jag o Zebben stannar hemma och leker trötta sälar som sover. Han vann, för han sover.

Ikväll blir det lite tacos och annat smörj, men hoppas på en lugn födelsedag då kroppen känns rätt slut... Utan någon som helst anledning. Det är mycket roligare att  vara trött o slut om man har en anledning till det. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Grattis=) Som du sovit inatt har jag oxå sovit inatt )=

Postat av: Jonna

Grattis på födelsedagen och hoppas du får en lugn och mysig kväll. Kramar

2008-12-03 @ 18:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback