Egoism

Egoism är bland det värsta jag vet.
Att alltid sätta sig själv i första rummet.
Att säga elaka saker för att den andre ska tryckas ner i skorna.
Att inte kunna känna empati, eller ens försöka förstå.
Det är bland det värsta jag vet.

Dessutom gör det så ont när det är någon nära som beter sig på det viset.
När andra alltid ska vänta, när andra kan klara sig utan.
Men när egoisten alltid ska  komma först, alltid ska få sin vilja igenom.
När man inte längre förmår att se andra, utan bara ser sig själv.
DÅ har man blivit egoist.
När man inte orkar lyssna på någon, när man måste säga elaka saker för att man inte har något annat att komma med.
Då har man blivit egoist.

Och jag är gravid.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men du...jag är inte gravid men har även jag tagit upp detta ämne på min blogg. Tror inte det har med dina hormoner att göra utan bara att du, som jag, inte kan förstå sånt beteende. Eller? Kram! :)

2008-02-22 @ 18:08:36
Postat av: Lina

Telefonen??? :)

2008-02-23 @ 13:35:24
Postat av: Lina

Haha, jaha....nämenn....va kul :) När var det då?

2008-02-23 @ 15:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback