Här var det kräk!

Jaha, så har man fått testa på att ha vinterkräksjukan som inneboende ett tag. Kan tala om att den är nu mer eller mindre vräkt! Och vi vill aldrig mer se skymten av den.
Jag och Jimmy har klarat oss undan än så länge, men pysen har varit riktigt dålig. Igår var han så slut i kroppen att han varken orkade sitta eller stå, ville bara ligga och titta upp i taket. Bit vis gick det att få i han vätska, och där i mellan var det omöjligt. Efter två kaskadspyor och några diarréblöjor fick vi åka på BVC där det konstaterades att det tagit hårt på pysen, och att det var vinterkräksjukan han hade. För att han inte skulle bli mer uttorkad, och för att vända på biffen så har vi varit uppe 1ggr/timmen i natt för att pyttsa i den stackars lilla kroppen lite vätska. Och idag är det ett helt nytt barn! Vi har tom varit ute en sväng, först en tur i vagnen för att titta på lite skotrar, grävare och traktorer, sen skottade vi av skotern och satt där o buskörde lite! Inga långa stunder, men friskluft fick vi ju i oss iaf!
Nu är det väl bara att hålla sig undan 72h till innan Teo kan få träffa andra barn, så på måndag blir han o jag hemma, men så är det nog dagis.

Var förresten till doktorn i torsdags, blev sjukskriven 25%, så nu ska jag jobba 45% istället och bara ha fritidsbarnen, känns jäääätte bra! Och dessutom kan det nog vara skönt för Teo att slippa sin mamma lite under dagarna!

Magen växer och frodas, åt alla håll o kanter. Jag vill dricka cola och äta choklad till frukost, lunch, middag och lite där i mellan. Selleri, som jag hade tänkt mig att jag skulle bli galen på under den här graviditeten har jag inte sett skymten av. Inte heller blomkålen, vitkålen eller nån annan grönsak. Ska vara tomater då, det tycker jag om. Och frukt slinker ju gärna ner.
Lillebror i magen har precis börjat träna inför sommarens alla maraton, jag får vara glad så länge han tänker springa barfota där inne. Skulle vara en aning värre om han får för sig att börja lira golf. Vill helst inte se sånna ateraljer i min mage, ej heller känna. Så tack lillebror på förhand för visad förståelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback