Trök

Men känner ni vilket väder vi har! Slutet på februari och det känns nästan som vår... Härligt men lite skrämmande ändå.
I helgen bär det av mot Höglunda för oss, åker i morgon efter jobbet! Ska packa bilen och skotern redan ikväll så att det bara är o susa iväg i morgon. I vanliga fall så brukar det ju kunna bli nästan natten innan man tagit sig iväg, ska försöka undvika det den här gången... Men ska bli skönt att åka iväg en sväng, hoppas på bra väder oxå eftersom vi blir ute heeela lördagen på skotersafari! :-D

Det händer en hel del saker nu. Skolnedläggningen är nerlagd, för ett tag iaf. Men nästa gång kan man ju hoppas att utredningen blir bättre gjord än den lunta med skämt man fick den här gången.

Lillebror sparkar hejvillt i magen, men just nu har han nog sin förmiddagstur. Men himmel i havet vad han kan rumstera om. Och lika som teo gör han, känns som om han tar i för kung o fosterland, laddar ifrån tänderna och sparkar neråt. Rakt neråt. Känns som... Jag vet inte, men lite obehagligt är det. Då ser jag nog hellre att han spelar banjo på de andra grejerna där inne.
Vi var iväg igår och mätte magen, tog lite prover och lyssnade på lillens hjärta. När Kristina tog fram den där lyssna-på-hjärtat-grejen och la den mot min mage blev Teo jätte, jätte ledsen. Både jag och Jimmy försökte förklara att det inte var något farligt, men han envisades med o säga "falit den" och peka på mojängen.
Nu pekar han oxå på magen och säger "bäbis", "min bäbis mamma".
Massor av ord rullar ur munnen, och så fort han tappar något i golvet så säger han "Pang i bygget!". Nåt han lärt sig av morfar! :-D

Nej, nu kallar nog snart jobbet. Ska vara ute o grilla och äta godsaker med fritidsbarnen idag, inte alls dumt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback