Fjälltur

Idag tog vi och packade oss upp på fjället, lite pinsamt är det ju att man inte bor mer än 20min där ifrån, och ändå tar sig dit upp så sällan!
Men med nykokt choklad och goda smörgåsar var vi redo att fara mot högre höjder. Teo passade på att ta sig en liten tupplur på vägen upp. Just nu känns det som om jag oxå hade behövt en sån! Fjälluften suger! :-D
Stannade vid Oxsjön och blev det är ett bra tag tills det var dags att återvända hem. Längtar till påsken då solen är så där härligt varm och allt blir ljusare o ljusare. Och antagligen så blir jag tyngre och tyngre.
Magen växer så det knakar mest över allt. Lillebror i magen sparkar och lever om hej villt och Teo pekar på min mage och säger "Min bäbis mamma".
Justja, pysen var ju hos doktorn i torsdags för lite koll, allt var som det skulle och han går uppåt på viktkurvan. Dessutom rabblade han upp hela sitt ordförråd under tiden  vi var där, har aldrig hört han prata så mycket förut! Men sötast var ändå när han vinkade till läkaren och sa "hejdå dokkton".
Så nu är det inte en lugn stund för öronen, det ska pratas om allt, och alla ord kommer oftast som i ett eko från Teo när man pratar! Älskade gryn.
Har tappat det här med skrivarkänslan lite, tror jag läst för många andra bloggar och glömt hur jag själv vill/brukade skriva. Så nu ska jag nog sluta läsa och börja skriva istället.

Har ni förresten hört att de vill lägga ner småskolorna i bergskommun? Men glöm det. Läggs skolan här i Skålan ner, då vill jag nog flytta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback