Måndag 21juli

Nu har helgen seglat förbi, fullt ös blev det! Hela fredagen gick åt till att förbereda inför Cypakutsin, å så fyllde ju fredrik år oxå, så vi var dit på lite smörgåstårta, mmm!
...Lördag morgon... Moffen kom och hämtade pysen för att åka upp till buan o ta ut kuan. Jag o Zeb smög oss ner i sängen breve Jimmy o hade lite morgonmys, pratade o mådde gott.
Inte så ofta vi får tid till så lugna stunder eftersom att det alltid är något på G här hemma, och dessutom är det oftast folk här från morgon till kväll. Men nu fick vi några minuter till övers... Och så här blev ett av våra meningsutbyten:

M: Jajust ja!  Vi ska förresten äta med Micke o Anna idag! Det hade jag glömt o säga!
J: Jaha, eh, momma o poppa kommer oxå idag, dom ringde igår... Det... Det hade jag glömt o säga.

...Våra minnen är på topp, och vi ha all tid i världen att dela dem med varann som ni kanske märker... Men som tur är så är vi så lyckligt lottade med alla underbara människor omkring oss, så allt flöt på fint och den sociala kompetensen flödade! haha.
För rättvisan o sanningens skull kan jag väl medge att jag höll på att bli galen där i mellan åt. Kan hända att Micke o Anna råkade genomskåda min stenhårda fasad o se alla tusen myror som sprang innom mig o åt hjärnceller.
Men det göööör inget! Dagen blev bra iaf, och mycket folk kom o gick här hemma...Jag, Jimmy, Teo, Zeb, Micke, Anna, Ante, Momma, Poppa, Ellen, Jocke, Svempa, Dennis, Micke, Linda, Rickard, Martin, Veronica, Lennart, Albin, Emil, och pappa...
Ett gäng blev det... Kan säga att diskmaskinen och kaffebryggaren gick varm! ...Och fikabrödet tog slut! ...Ja, fikabrödet som andra hade med sig... Så klart... ;-)

På kvällen blev det som sagt dans, Veronica lyckades få med mig utanför dörrarna, brukar kunna vara ett svårt projekt det, men jag tog mig i kragen, hoppade i tofflorna o gick på förfest... Å sen hem för o amma... o sen på dansen. Var ju bara för jimmy o ringa om lillebror (Zeb) skulle bli hungrig. Mera dans på nära håll tack!
Hade riktigt roligt!

Nej, nu är liten hungrig, ska pussa o mysa nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback